VOTE | 634 fans

#211 : Le passé ressurgit

Résultat de recherche d'images pour "One tree hill The Heart Brings You Back"Haley est loin d'être enchantée de voir sa soeur Taylor débarquer à Tree Hill surtout quand Nathan prend sa défense. Un secret lie Nathan à sa belle soeur. Brooke accepte d'ouvrir son coeur à Félix alors qu'Anna se confie à Lucas. Jake est de retour à Tree Hill contrairement à Chris qui s'en va. 

Popularité


3.5 - 2 votes

Titre VO
The Heart Brings You Back

Titre VF
Le passé ressurgit

Première diffusion
25.01.2005

Première diffusion en France
25.02.2006

Lucas s'en va...
Lucas s'en va...

  

Promo!!
Promo!!

  

Plus de détails

~> Scénario : Mark B. Perry

- Réalisation : Matt Shakman

L'épisode commence avec un résumé des épisodes précédents.

 

L'épisode reprend là où il s'était arrêté. On voit Brooke et Félix s'embrasser et derrière la porte ouverte, Lucas qui les regarde et qui s'en va sous la pluie.

 

Nathan est dans son appartement, Haley est dans le bus de la tournée assise à côté de Chris.

Puis, on voit Haley embrasser Chris avant de partir pour la tournée, elle hésite à partir et finalement, elle lui dit que c'est une erreur. Chris lui dit qu'elle n'est pas prête et il monte dans le bus qui s'en va sous le regard de Haley.

 

Chez Karen, Deb lui a annoncé précédemment qu'elle avait couché avec Keith. Deb lui dit qu'elle est désolée mais Karen lui demande de partir. Karen lui ouvre la porte et Deb s'en va.

 

Nathan est chez lui, il entend du bruit derrière la porte, il pense que c'est Haley et va ouvrir. Derrière la porte, Taylor, la soeur de Haley. Elle entre dans l'appart et Nathan remarque son tatooage dans le bas de son dos. Taylor lui demande où est Haley, Nathan lui répond qu'elle est sortie.

 

Jake est de retour et retrouve Peyton en mauvaise compagnie prête à faire une bêtise. Quand elle le voit, Peyton dit à Eric qu'elle a fait une erreur et il s'en va. Jake s'approche et Peyton se jette dans ses bras.

Peyton se réveille en sursaut, Jake est à côté d'elle. Elle lui demande si il est de retour pour de bon, il lui dit qu'il est seulement là pour quelques jours. Lucas l'a appelé car Peyton n'allait pas très bien et il est venu. Après avoir discuté, Jake s'endort auprès de Peyton.

 

Haley rentre chez elle. Nathan l'attendait. Il lui demande où elle était. Elle lui dit qu'elle avait besoin de réfléchir puis Taylor apparait faisant sursauter Haley. Taylor est plûtot ravi de voir sa soeur ce qui n'est pas le cas de Haley. Taylor veut qu'ils l'hébergent quelques jours, Haley connaissant sa soeur va parler à Nathan en privé. Nathan et Haley se disputent au sujet de Chris et sur le fait que Nathan ait proposé à Taylor de rester chez eux. Puis Haley dit à Nathan qu'elle a refusé de partir en tournée avec Chris car sa place est ici avec son mari.

 

Lucas est au lycée, assis dehors sur une table, il observe Brooke et Félix assis en face.

Anna passe et Lucas l'interpelle. Anna est en colère contre lui, il lui a annoncé la veille qu'il en aimait une autre. Elle lui dit que finalement, sa réputation était fondée. Elle s'en va. Lucas regarde Brooke passée au loin. Il la rejoint. Ils discutent de Félix et Brooke lui annonce que Félix et elle c'est officiel. Lucas ne croit pas que c'est une bonne idée mais Brooke lui dit que c'est ce qu'elle veut et que lui, il est avec Anna. Lucas veut lui dire que lui et Anna c'est terminé quand Félix arrive précipitemment pour embrasser Brooke sous le regard gêné de Lucas qui détourne la tête. Elle lui dit qu'elle est heureuse et s'en va.

 

Derrière le Tric, Karen téléphone à Andy et tombe sur une femme. Au début, elle pense qu'elle a fait une erreur mais en fait non. Karen demande à parler à Andy et la femme lui répond qu'il est sous la douche. Karen, déçue, raccroche. Deb arrive pour parler avec Karen mais Karen lui en veut de lui avoir menti, elle n'accepte pas et s'en va.

 

Au Tric, Lucas aide Jules à réviser les cocktails quand le téléphone de Jules sonne. Lucas remarque que l'appel vient de Dan.

Lucas lui donne son téléphone et Jules s'éloigne pour répondre.

 


Le lendemain matin, Lucas va frapper à la porte de Jules. Il lui dit qu'il doit lui parler et elle le fait entrer. Lucas lui demande d'où elle connait Dan Scott, il lui dit qu'il sait qu'il l'a appellé hier. Elle lui dit simplement que Dan lui a vendu une voiture et qu'il voulait lui parler des possibilités de crédit. Lucas s'excuse en disant qu'il voulait simplement protéger Keith et lui demande d'oublier ça. Jules est d'accord et Lucas s'en va.

 


Au Tric, Peyton fait découvrir le club à Jake. Peyton lui annonce que Haley et Nathan se sont mariés et que Haley va se lancer dans la musique. Jack fait une drôle de tête et Peyton lui demande pourquoi. Il lui dit qu'en arrivant, il a vu Haley embrassé "un grand maigrichon avec un étui à guitare". Peyton comprend de suite qu'il s'agit de Chris.

 

A River Court, Nathan joue au basket, Lucas arrive. Il lui demande de lui faire la passe, Nathan le vanne en lui disant qu'il n'a pas son brevet de secourisme. Lucas essaie quand même d'avoir le ballon mais Nathan le jette dans la rivière. Nathan parle de ses problèmes avec Haley et de Taylor, il lui dit que c'était la première avec laquelle il a couché.

 


C'est le soir, Brooke et Félix sont dans la rue. Brooke lui parle de ses problèmes avec ses parents qui se disputent. Pour lui remonter le moral, Félix l'invite à dîner mais Brooke reconnait le restaurant et ne veut pas entrer, c'est le fameux restaurant où elle a du partir sans payer lors du jeu des défits proposer par Félix. Félix rigole et lui dit qu'en fait, il avait payé discrétement le serveur avant de partir. Ils entrent dans le resto.

 

Nathan rentre chez lui: il y a des bougies et Taylor sortant de la douche dans un peignoir de bain arrive. Elle lui dit qu'elle est désolée, qu'elle a prit ses aises. Comme elle a courru, elle avait besoin de prendre une douche. Elle lui propose d'ailleurs d'aller courrir avec elle demain. Nathan accepte. Puis elle lui propose une bière. Taylor s'assoit sur le canapé et Nathan la rejoint. Elle lui dit qu'elle sait qu'entre Haley et lui, quelque chose ne va pas. Nathan lui parle de Chris. Pendant qu'ils discutent, Taylor se met de l'huile sur les jambes. On sent de la tension. Nathan demande à Taylor si il peut reprendre une bière et il se lève en chercher une. Taylor lui dit quelque chose qui le destabilise et Nathanfait tomber sa bière.

 

Au restaurant, Brooke et Félix sont en train de dîner, Félix demande à Brooke si elle veut autre chose. Brooke lui dit qu'il n'est pas obligé de la gâter mais Félix lui répond qu'il a envi de la rendre heureuse.

 

Anna entre dans la chambre de Peyton qui débarasse les restes du repas qu'elle a partagé avec Jake. Anna se confie à Peyton au sujet du rejet de Lucas. Peyton lui dit qu'elle est désolée. Anna se demande si elle était assez bien pour Lucas mais Peyton la rassure en lui disant qu'elle est une fille formidable et elle la prend dans ses bras. Puis, Anna embrasse Peyton. Anna surpise de son geste, se lève et s'excuse. Peyton lui dit que ça la branche pas mais que ce n'est pas grave, Anna gênée s'en va malgrè les appelles de Peyton.

 


Anna est sur son lit, Peyton arrive. Anna s'excuse encore, elle lui dit qu'elle n'était pas dans son état normal mais Peyton la rassure en lui disant que pour elle ça ne change rien et qu'elle comprend beaucoup de choses maintenant. Mais Anna refuse d'en parler, Peyton lui dit qu'elle ne doit pas avoir peur de ce qu'elle est. Peyton lui demande si elles peuvent rester amies mais Anna lui dit qu'elle ne sait pas si elle pourrait. Peyton est surprise.

 

Sur la plage, Nathan et Taylor courent ensemble. Ils s'arrêtent et discutent. Puis ils vont se baigner, tous habillés dans la mer.


A River Court. Lucas est sur le terrain et Félix arrive et lui reproche d'avoir fait souffrir Anna.

Félix le pousse. Lucas lui dit qu'il n'a pas envie de se battre et Félix lui dit que lui si et il lui met lui met un coup de poing. Lucas le refrappe en retour et ils se bagarrent puis Félix s'en va.

 


Nathan emmène Taylor à la maison de Dan sur la plage . Taylor avoue à Nathan qu'elle se souviens de cette fameuse fête. Taylor lui sert un verre et Nathan lui demande ce qu'elle est venue faire réellement. Taylor lui avoue qu'elle s'est fait virée car elle a triché à un examen.

Taylor propose à Nathan un marché: si il garde son secret, alors elle gardera le sien.Nathan accepte et ils décident de rentrer à l'appart.

 

Dans la chambre de Peyton, Jake et elle sont sur son lit en train de discuter. Jake lui annonce qu'il va devoir repartir demain. Il se lève pour s'en aller et Peyton lui dit qu'elle veut qu'il revienne ce soir, il lui dit que c'est d'accord.

 

Au café, Andy vient voir Karen car il s'inquiètait de ne pas avoir de nouvelles. Karen lui dit qu'elle a appelé et qu'elle est tombé sur une femme. Karen lui demande qui elle est et Andy ne sait pas trop quoi dire mais Karen lui dit que c'est fini , que maintenant ils ne se verront plus qu'à la fac et elle s'en va.

 


Taylor et Nathan sont de retour à l'appartement. Ils sont accueillis par Haley qui se demandait si ils allaient rentrer un jour. Taylor les laisse à deux et s'en va prendre une douche.

Ils discutent et Haley reproche à Nathan de passer beaucoup de temps avec sa soeur.

 


Félix est dans sa chambre en train d'étudier, Brooke arrive. Elle lui rend le bijoux qu'il lui a offert et lui dit que sa mère a épousé son père pour son argent et qu'elle ne veut pas devenir comme ça.. Félix comprend . Brooke n'a pas envie de rentrer chez elle et Félix lui propose de rester dormir. Il la prend dans ses bras.

 


Peyton est dans son lit, elle dort. Jake est assis à côté d'elle mais ne trouve pas le sommeil. Peyton se reveille et discute avec lui. Ils discutent notamment de sproblèmes que Peyton avait avec la drogue.

 

Lucas frappe à la porte de Jules. Il lui dit qu'il sait qu'elle lui a menti à propos de Dan, il s'est renseigné à la concession. Jules le fait entrer et lui explique toute l'histoire et qu'elle a une dette envers Dan: il lui a  demandé de séduire Keith et de lui briser le coeur mais Jules a refusé quand elle s'est prise d'affection pour Keith. Lucas est abasourdi.

 

De retour chez Peyton, c'est le matin, elle est encore endormie. Elle se reveille, Jake range ses affaires. Il lui dit que quand il a un moment de faiblaisse , il relit un de ses emails qui lui redonne le courage et il lui demande de l'accompagner pour aller chercher Jenny.

 

Chez Nathan et Haley, Haley range les affaires de Taylor, elle veut qu'elle s'en aille. Taylor lui dit qu'elle a arrêté la fac et Nathan prend sa défense en disant que c'est quand même sa soeur et qu'ils ne peuvent pas la mettre dehors. Haley est en colère mais ne dit rien.

 

A la fac, Karen assiste au cours d'Andy. Pendant son cours, Andy révèle l'identité de la personne sur qui Karen était tombée au téléphone ainsi il raconte toute l'histoire et Karen se sent idiote.

 


Devant chez Peyton, Jake et elle s'apprêtent à partir en voiture pour aller chercher Jenny.

Deb attend Karen au café qui arrive. Deb s'excuse encore et Karen lui pardonne et elles conservent leur partenariat.

 

Au River Court, c'est le soir, Lucas joue au basket et Anna arrive. Elle s'excuse auprès de Lucas car elle lui a reproché des choses auxquelles il n'y pouvait rien. Elle se confie à lui et lui révèle sa bisexualité. Elle lui demande de garder le secret et lui avoue qu'elle sait qu'il aime Brooke. Il la prend dans ses bras.

 


En voiture, Jack consuit, Peyton dort sur son épaule.

 


Dans la chambre de Brooke, Félix arrive et lui remet le collier autour du cou, il veut qu'elle le garde. Il lui dit que c'est juste un cadeau.

 


Andy est dans son bureau à la fac, il st sur son ordinateur. Karen arrive. Elle apporte à manger et s'excuse.

 


Lucas frappe chez Keith qui lui ouvre la porte. Lucas voudrait lui parler mais quand il entre et voit Jules, il invente quelque chose puis il repart.

 


Le lendemain au lycée, Anna est un peu perdue et se sent seule. Lucas arrive et lui propose son bras. Elle accepte et ils s'en vont en cours ensemble.

 

Nathan est chez lui devant son pc pendant qu'Haley fait la cuisine. On voit dans l'angle que Taylor depuis la salle de bain le regarde et Nathan la regarde puis il ferme son pc et va aider Haley a faire à manger.



Luinel

Dans la chambre de Brooke:
Brooke et Felix s'embrassent quand on aperçoit Lucas, dans le cadre de la porte en train de les observer, jaloux.
LUCAS: Tennessee Williams a dit: "la solitude est partagée par tellement de gens, il pleut à saut que ce serait extrêmement égoïste d'éprouver sa solitude tout seul."

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Nathan est assis, il a concocté un diner aux chandelles, mais Haley n'est pas là. Il se lève et éteint les bougis.

Dans un bus:
Haley, stressée est assise à côté de Chris.
HALEY: Je n'ai même pas de brosse à dents!
CHRIS: Je suis sûr que ça se trouve à New-York!
HALEY: Je réalise pas ce que je viens de faire.
CHRIS: T'as eut raison, Mme Scott.
FLASH

Chris embrasse Haley, elle s'éloigne.
HALEY: C'est une erreur. Pause, je suis désolée Chris.
CHRIS: Oui tu peux l'être. Il prend ses affaires, t'es pas encore prête, il s'en va et monte seul dans le bus, sous la pluie.

Dans la maison de Lucas:
DEBBIE: Je m'en veux Karen. Je sais que j'aurais dû t'en parler plût...
KAREN: Je préfère que tu t'en ailles. Elle lui ouvre la porte et Debbie s'en va, sous la pluie.

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Nathan débarrasse le diner quand quelqu'un frappe à la porte.
NATHAN: Haley? Il ouvre la porte et s'aperçoit que ce n'est pas elle.
FEMME: Whaoo, Haley n'a pas fait les choses à moitié! Nathan, c'est bien ça?
NATHAN: Ouais, ouais c'est moi, on se connait?
FEMME: ON devrait, je suis ta belle-sœur!
NATHAN: Ahh, Viviane?
FEMME: Là tu m'insultes!
NATHAN: Quin?
FEMME: Taylor, Haley ne t'as jamais parlé de moi? Nathan hausse les épaules. Je rentre à l’abri d'accord? Elle se penche et Nathan aperçoit un tatouage en forme de scorpion au bas du dos. Allez, rends-toi utile enfin!
NATHAN: Pardon? Tu parles de quoi?
TAYLOR: Ma valise.
Nathan: Ohh! Oui,  il rentre la valise. Désolé, Haley ne m'as pas dit que tu venais.
TAYLOR: Elle ne le savait pas. Où est ma sœurette à une heure pareille? Il ferme la porte.
NATHAN: Elle est sortie.
TAYLOR: C'est un peu vague, on va pouvoir faire connaissance en attendant!
NATHAN: Ouais, d'accord, fais comme chez to Taylor!
TAYLOR: Ne me tentes pas mon p’tit beau frère!

Dans la rue:
Jake s'approche de Peyton et de Rick.
RICK: T'es qui toi?
JAKE: Et toi t'es qui?
PEYTON: Hey, Rick désolée j'ai fait une erreur.
RICK: Ouais c'est ça ouais.
Jake et Peyton se prennent dans les bras l'un de l'autre, quand il pleut.
Soudain Peyton se réveille en sursaut et regarde son réveil.
VOIX: T'as fait un cauchemar. Elle tourne la tête pour voir Jake, mais c'est fini.
PEYTON: Tu reviens pour de bon? Où est Jenny?
JAKE: J'l'ai pas emmené, je suis là pour quelques jours, le temps de voir comment tu vas. Il s'assoit sur le lit. Alors, qu'est-ce qui a inquiété Lucas au point qu'il téléphone à mes cousins à Savana?
PEYTON: Rien, ça va mieux, tu n'as répondu à aucun de mes e-mails.
JAKE: J'suis désolé, j'voulais pas risquer que Nicki retrouve ma trace, ni qu'on te considère comme complice si jamais j'avais des ennuis.
PEYTON: T'as eut des nouvelles d'elle?
JAKE: Non, mais elle est tenace.
PEYTON: Elle est p't'être encore à Seattle, on lui a fait croire que c'est là où tu te cachais. Ils rient. A part ça, tu vas profiter de ta visite pour aller voir Lucas?
JAKE: J'en sais rien, j'irai voir mes parents mais sinon je compte rester le plus discret possible. Ce sera notre secret d'accord?
PEYTON: Si tu veux.
JAKE: Allez essaies e te rendormir, on reparlera de tout ça demain matin. Je vais dormir par terre.
PEYTON: Jake! Dis pas de bêtise! Elle l'invite à s'installer dans le lit. Il s'installe.
JAKE: Tu entends je crois que le calme est revenu.
PEYTON: J'espère que ça va durer.

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Haley rentre en étant le plus discrète possible.
Nathan: Haley où est-ce que tu étais passée? Surprise, Haley se retrouve.
HALEY: J'étais, dehors, j'avais besoin de réfléchir Nathan.
Taylor se jette dans les bras de Haley, une nouvelle fois surprise.
TAYLOR: Ma p'tite sœur! Ca faisait longtemps!
HALEY: Qu'est-ce que tu fabriques ici?
TAYLOR: Je suis en vacances, je voulais revoir la maison, avant que les nouveaux propriétaires n'y emménagent et y'a tellement longtemps qu'on ne s'était pas retrouvé! En plus, Maman m'a appris pour ton mariage, alors il fallait que je vois ça! Nathan m'a dit que vous pourriez m'héberger pendant quelques jours.
NATHAN: En fait j'ai juste dit...
TAYLOR: T'inquiètes pas je me ferais toute petite!
HALEY: D'accord très bien euh... tu nous excuses deux minutes? Taylor acquiesce, tendis que Haley pousse Nathan jusqu'à la chambre. Tu l'as invitée à squatter chez nous, t'aurais peut-être pu m'en parler avant non?
NATHAN: J'suis d'accord, mais quand elle est arrivée, je te rappelle que tu n'étais pas là, t'étais avec Chris j'parie.
HALEY: Oui mais je...
NATHAN: Génial! Génial!
HALEY: Laisses moi parler s'il te plait! Je ne le reverrais plus, il est parti à New-York il voulait que je parte avec lui...
NATHAN: Quoi?
HALEY: J'ai dis non parce que ma place est ici Nathan, on faisait de la musique ensemble rien de plus, je ne ressens rien pour lui. En plus on va devoir se serrer les coudes si on veut survivre à l'ouragan Taylor.

Dans la cour de récréation/
Lucas observe Brooke et Felix, quand elle relève la tête vers lui elle lui fait un petit sourire. Anna passe.
LUCAS: Anna! Ca va?
ANNA: J'ai passé une assez mauvaise nuit, ça m'a fait drôle que tu viennes chez moi pour me dire que tu en aimais une autre
LUCAS: Anna...
ANNA: Mais après je me suis souvenue que j'étais pas la première à qui tu faisais le coup, ta réputation était fondée finalement. Elle s'en va. Lucas lève les yeux et voit Brooke se diriger vers l'enceinte du lycée.
GARCON: Salut Brooke.
Plus loin, Brooke s'avance pour rentrer dans le lycée.
LUCAS: Très joli collier.
BROOKE: Lucas! Merci, c'est un cadeau de Felix.
LUCAS: Je croyais que tu le voyais plus?
BROOKE: C'est différent, maintenant on sort ensemble officiellement et d'où les cadeaux.
LUCAS: T'es sure que c'est une bonne idée?
BROOKE: Ecoutes Lucas, je sais que tu ne l'aimes pas mais tu le connais à peine.
LUCAS: Excuses moi, je veux que tu sois heureuse, c'est tout.
BROOKE: Puisque je sors avec Felix et toi avec Anna on est un peu de la même famille tous les deux.
LUCAS: En fait, Anna et moi on...
FELIX: Brooke ! J'avais oublié un truc.
BROOKE: Quoi?
FELIX: Ca, Il l'embrasse et Lucas tourne la tête. A tout à l'heure. Il s'en va, sous le regard de Lucas, énervé.
BROOKE: Je suis heureuse, j'espère que toi aussi. Il lui sourit puis s'en va, elle se retrouve le regardant partir, suspicieuse.

Derrière le TRIC:
Karen appelle quelqu'un.
VOIS FEMININE: Allo?
KAREN: Oh je voulais joindre Andy Hardgrove, mais j'ai du faire un faux numéro.
VOIX FEMININE: Non c'est bon j'ai répondu son téléphone par erreur, il nous a acheté les deux même,
 KAREN: Il est là?
VOIX FEMININE: Oui il est sous la douche, c'est de la part de qui?
KAREN: Oh, dites lui simplement que c'est une étudiante, je rappellerai.
DEBBIE: Karen, je pense qu'il faut qu'on parle.
KAREN: Il n'y a rien à dire.
DEBBIE: Je sais que j'ai fait une bêtise.
KAREN: Coucher avec Keith était peut-être une bêtise, mais quand tu m’as menti c'était un choix, et je ne peux pas accepter ça de la part de mon associé, ni d'une amie. Elle s'en va.

Dans le TRIC:
Julia est derrière le comptoir, en train de parler à Lucas.
JULIA: Quand ta mère m'a engagé, j'ai dit oui tout de suite mais heureusement que Keith m'a fait réviser mes cocktails,  poses moi une question.
LUCAS: D'accord. Qu'est-ce qu'il y a dans... un thé glacé new-yorkais.
JULIA: Tu préfèrerais pas une vodka orange? Il rit, quand le téléphone de Julia sonne. Sur l'écran il est affiché "Dan Scott". Tu me le passes? Il lui lance, elle regarde l'écran et change de figure, elle lui sourit puis répond au téléphone plus loin, sous le regard inquiet de Lucas.

Dans la maison de Julia le lendemain:
Julia ouvre la porte.
JULIA: Bonjour Lucas, il est très tôt dis donc.
LUCAS: Oui je sais, mais je voudrais te parler.
JULIA: Je serais en retard pour prendre le petit dej' avec Keith mais il a l'habitude de m'attendre, alors entres, je vais mettre mes chaussures.
LUCAS: D'accord. Il entre.
JULIA: Est-ce que tout va bien?
LUCAS: Pour être franc, c'est ce que je suis venu te demander.
JULIA: C'est à propos de ta mère, Keith m'a dit ce qu'il c'est passé entre eux ça doit te faire drôle de me voir avec lui.
LUCAS: D'où tu connais Dan?
JULIA: JE savais pas que j'en connaissais un.
LUCAS: Dan Scott, le frère de Keith, c'est lui qui t'a appelé hier au club.
JULIA: Ahh, ce Dan là...
LUCAS: Qu'est-ce qu'il te voulait?
JULIA: Il m'a vendu une voiture, il voulait me parler des possibilités de crédit, en quoi ça te regarde?
LUCAS: Je te demande pardon je voulais protéger Keith,
JULIA: C'est un grand garçon maintenant.
LUCAS: Je sais, désolé. Bon faisons comme si j'avais rien dit.
JULIA: Ca m'va, j'ai rien entendu de toute façon.
LUCAS: Merci. Il s'en va, Julia soupire, de soulagement.

Dans le TRIC:
Peyton allume les projecteurs pour éclairer la salle, Jake est impressionné.
JAKE: Ouais ! Votre club est vraiment super!
PEYTON: Hi, c'est gentil, ça nous demande beaucoup de boulot, j'pensais pas que c'était si dur.
JAKE: Mais t'es pas le genre à baisser les bras.
PEYTON: je t'ai pas annoncé la plus grande nouvelle, Haley et Nathan se sont mariés!
JAKE: Mariés ? Pour vrai?
PEYTON: Ouais et figures toi qu'on a découvert qu'Haley est une pianiste et une  chanteuse super douée, elle va se lancer dans la musique. Jake acquiesce, surpris. Pourquoi tu fais cette tête?
JAKE: Parce qu'en arrivant à la gare routière j'ai vu Haley embrassé un garçon, un grand maigrichon, avec un étui à guitare, les cheveux en bataille, qui c'est?
PEYTON: Quelqu'un qu'elle ne devrait pas embrasser.

Au River Court:
Nathan fait un shoot et marque. Lucas court et se met en position.
LUCAS: Nathan, la passe la passe !
NATHAN: Oh! J'ai pas mon brevet de secouriste et de toute façon je voudrais pas te faire de bouche à bouche avec toi, alors je préfère pas prendre de risque !
LUCAS: Je vais passer l'examen cardiaque envoies le ballon!
NATHAN: Désolé! Lucas court vers Nathan pour attraper le ballon mais Nathan le jette dans le fleuve. Ils rient.
LUCAS: Joli tir, je te prends à la console alors, ça c'est pas dangereux
NATHAN: Chez moi si.
LUCAS: T'es en froid avec Haley?
NATHAN: Et sa sœur a débarqué!
LUCAS: Ah oui laquelle?
NATHAN: Taylor.
LUCAS: Taylor? Elle est folle alliée cette nana!
NATHAN: Merci de me prévenir, mais il y a autre chose, quand je lui ai ouvert, son visage m'est revenu tout de suite. J'crois que je connais cette fille.
LUCAS: Hum... Elle était en dernière année quand on est arrivé au lycée, c'est probablement là où tu l'as vue.
NATHAN: Oui, mais je crois que j'ai pas fait que la voir. Lucas ne comprend pas. Y'a deux ans, Whitey m'a mis dans l'équipe première de basket et je trainais avec les dernières années. J'ai fait une fête avec eux au bord de l'océan. Et Taylor était là.
LUCAS: Tu veux dire que...
NATHAN: Elle avait bu, j'étais complètement saoul, et on s'est embrassé. Enfin bref, c'est la première fille avec qui j'ai fait l'amour. Lucas pouffe de rire. Bien sur allez, fiches toi de moi, je suis super gêné. Mais la bonne nouvelle c'est que je crois qu'elle ne se souvient pas de moi.
LUCAS: Humm t'as pas été performent c'est ça... Il rit encore.
NATHAN: C'est bon y'a pas de quoi rire!
LUCAS: Arrêtes c'est la meilleure de l'année! Nathan fonce sur Lucas et tout deux chahute.
LUCAS: Non non non, t'as oublié mon problème de cœur.
NATHAN: Tu vas voir!
LUCAS : Arrêtes !

Dans les rues de Tree Hill:
Felix et Brooke se promènent en ville.
FELIX: Ca va mal entre eux?
BROOKE: C'est peu dire, hier ma mère a jeté notre dernière carafe en cristal sur mon père! Heureusement il n'y a plus de tableau au mur mais maintenant on père dort dans la chambre d'amis, il en profite tant qu'on en a une!
FELIX: lls parlent de déménager? J'espère que non !
BROOKE: Ils ne parlent plus, ils hurlent, et sans arrêt, j'en ai tellement marre que j'ai plus envie de les voir, tu sais...
FELIX: Dans ce cas, ne rentres pas chez toi. Allez viens, je t’invite à dîner. Ils vont rentrer quand Brooke reconnait l'endroit.
BROOKE chuchotant: Non non non Felix! On peut pas aller là t'es malade!
FELIX: Pourquoi?
BROOKE: T'as oublié, c'est là où tu m'as forcée de partir sans payer tu sais bien quand on a joué ton jeu des défis à la noix ! Elle le frappe, il rit. Qu'est-ce qui te fait rire?
FELIX: Toi, tu crois que je t'aurai fait un truc aussi vache, en partant j'ai payé discrètement le serveur. Brooke sourit, surprise. Je suis plein de surprise.
BROOKE: Ouais, ba elles sont pas toutes bonnes. Elle le tape de nouveau et ils rentrent.

Dans l'appartement de Nathan et D'Haley:
Nathan rentre et voit des bougies partout dans l'appartement.
TAYLOR: Oh! Salut Nathan, désolé, j'ai pris mes aise, j'ai fait quinze kilomètres en courant alors j'avais besoin de prendre un bon bain.
NATHAN: T'es sportive?
TAYLOR: Bien sûr, sinon je serai pas aussi sexy! Nathan sourit en baissant la tête. J'te fais rougir? Elle rit, tu es trop mignon! On court ensemble demain? On verra qui est le plus en forme.
NATHAN: Très bien je tiens le pari.
TAYLOR: J'ai ramené des bières tu en veux une? Il pose ses clefs.
NATHAN: Ouais merci. Elle prend deux bières dans le frigidaire.
TAYLOR: T'es un vrai mec toi, costaud et tout. Allez dis moi tout, qu'est-ce qui v pas?
NATHAN: De quoi tu parles?
TAYLOR: De toi et Haley, y'a un problème. Je t'ai vu jeter le diner hier soir, tu ne savais pas ou elle était, elle est rentrée tard, vous êtes partis vous disputer dans la chambre, c'était facile à deviner. Et en plus elle m'a tout dit.
NATHAN: Alors tu dois savoir que Chris est parti à New-York.
TAYLOR: Chris? Bien sûr, mais t'étais pas jaloux de lui comme même.
NATHAN: Seulement parce qu'Haley gobait toutes ses salades.
TAYLOR: Elle a beau être très intelligente, elle se fait facilement avoir quelque fois, Taylor se passe de la crème hydratante sur sa jambe sous le regard attentif de Nathan.
NATHAN: Pourquoi c'est si tendu entre toi et ta sœur?
TAYLOR: Je crois qu'elle me rend responsable de la pression qu'elle se met à elle-même.
NATHAN: Mais comment ça?
TAYLOR: Elle ne veut pas décevoir nos parents comme moi je l'ai fait. Je collectionne les erreurs de jeunesse.
NATHAN: Ouais, je sais ce que c'est.
TAYLOR: Ah oui? Nathan finit sa bière.
NATHAN: Je peux reprendre une bière?
TAYLOR: Bien sûr.
NATHAN: D'accord, merci. Il se lève, et prend une bière dans le frigo.
TAYLOR: C'est drôle, j'en reviens pas que ma sœur ce soit trouvé un garçon aussi sexy que toi, Nathan ouvre sa bouteille, d'habitude je les intercepte avant, la bouteille lui glisse entre les doigts.

Dans le restaurant:
FELIX: Je peux t'offrir autre chose? Un verre, un dessert des chaussures?
BROOKE: Felix t'es pas obligé de me gâter autant!
FELIX: Vous prenez les cartes?
SERVEUR: Bien sûr Monsieur.
BROOKE: Felix...
FELIX: T'en fais pas Brooke, on est ensemble non? J'ai envie de te rendre heureuse.

Dans la chambre de Peyton:
Anna rentre et voit Peyton débarrasser de la nourriture.
ANNA: Dis donc, tu devais être morte de faim!
PEYTON: J'étais avec un copain, il vient de partir.
ANNA: Un copain?
PEYTON: Oh, y'a rien entre nous. J'comptais te téléphonais, quand t'es passé au club l'autre soir, j'étais pas dans mon état normal, j'étais énervée j4te demande pardon.
ANNA: Tu avais parfaitement le droit de m'en vouloir, je t'ai laissée tomber
alors que tu avais besoin de soutien, c'est moi qui te demande pardon. Enfin bref, tu te souviens on s'était dit qu'en cas de besoin on pourrait toujours se confier l'une à l'autre
PEYTON: Ouais, aller vas-y. Elle l'invite à s'asseoir près d'elle. Je t'écoute.
ANNA: Lucas m'a dit que, 'il ne voulait plus de moi. Enfin, on sortait pas vraiment ensemble mais maintenant je suis sure que c'est fichu.
PEYTON: Je suis désolée.
ANNA: Je t'avoue que je suis un petit peu perdu.
PEYTON: On en est tous là.
ANNA: Tu crois que j'étais pas assez bien pour lui?
PEYTON: Quoi? NON ! C'est plutôt lui qui n'a pas su t'apprécier, t'es une fille formidable Anna! Viens par là. Elle la prend dans ses bras. Elle lui sourit puis Anna l'embrasse. Peyton est surprise. Euh...
ANNA: Oh pardon.
PEYTON: Euuh... Anna je suis pas branchée fille
ANNA: J'aurai pas du faire ça.
PEYTON: Non c'est rien, Anna!
ANNA: J'm'en vais.
PEYTON: Non attends reviens, Anna! Mais elle a déjà fermé la porte.

Dans la chambre d'Anna:
Peyton frappe puis entre.
PEYTON: Anna, je te dérange pas j'espère
ANNA: Ecoutes, je ne sais vraiment pas ce qui m'a pris, j'étais triste, perturbée. J'étais pas dans mon état normal. Est-ce que tu comprends?
PEYTON: Anna, c'est bon, ça ne change rien pour moi. Et ça explique même beaucoup de chose, ta réaction quand on s'est moqué de nous au bal, le fait que t'ai eu peur quand en voyant mon casier taggué.
ANNA: Je préfèrerais qu'on oublie toute cette histoire
PEYTON: Il n'en est pas question! Tu n'as pas à avoir peur de ce que tu es. J'espère qu'on peut rester ami
ANNA: Je sais pas si je pourrai.

Sur la plage:
Taylor et Nathan courent et Nathan la dépasse.
NATHAN: Hey! J'ai gagné!
TAYLOR: T'as battu une fille quel exploit!
NATHAN: Désolé! On a bien couru!
TAYLOR: Ouais! Si je courrais pas tous les jours, je deviendrais dingue! J'ai commencer en partant de chez mes parents et depuis j'ai jamais arrêté.
NATHAN: Je sais ce que c'est
TAYLOR: J'ai décidé que je ne penserais plus qu'à l'avenir. En parlant d'avenir, quand est-ce qu'on va faire notre bain rituel Molécari?
NATHAN: C'est quoi ça?
TAYLOR: Les Molécaris sont une tribu d'Afrique qui célèbrent les mariages dans l'eau. Ils se baignent tous ensemble.
NATHAN: Ils doivent avoir une super grande baignoire!
TAYLOR: Dans l'océan gros malin!
NATHAN: C'est bizarre
TAYLOR: C’est pour se laver symboliquement de leur pêché et assurer la prospérité des jeunes mariés.
NATHAN: Tu sais qu'en cette saison l'eau est glacée!
TAYLOR: Ouais! Mais tu passeras pour une grosse mauviette si tu me laisses y aller seule!
NATHAN: D'accord, alors à trois on y va! Un, deux... Elle rit.
TAYLOR: Trois ! Elle court.
NATHAN: Hey mais t'es une tricheuse! Il court, et attends moi! Ils plongent dans l'eau. Oh elle est glacée!
TAYLOR: J't'ai eu! Ils rient. Le Molécari c'est un bar à Durham !
NATHAN: Quoi? Ils rient.

Au River Court:
FELIX: Je t'avais prévenu. Il s'approche de Lucas.
LUCAS: Felix. Tu commences à me fatiguer.
FELIX: Et ça te fatigues pas de jouer avec ma sœur. Elle est en larme à cause de toi.
LUCAS: J'suis désolé mais je vois pas de quel droit tu viens te mêler de ça!
FELIX: Tu fais du mal à ma sœur, je t'en fais à toi, c'est simple! Il le pousse.
LUCAS: J'ai pas envie de me battre.
FELIX: Je te comprends, mais moi, si. Il le frappe et Lucas le frappe en retour. Felix est à terre. Lucas est prêt à le frapper de nouveau mais se retient.
LUCAS: Laisses tomber. Felix attrape les jambes de Lucas et le fait tomber, il chute sur la table et se cogne la tête.
FELIX: Ca te suffit pas? Il le frappe de nouveau puis s'en va.

Dans la maison de Dan sur l'océan:
Taylor et Nathan entrent.
TAYLOR: C'est super! Pourquoi on vit pas là?
NATHAN: C'est chez mon père mais j'ai les clefs. Il fait froid, je vais allumer la cheminée. Tu peux prendre les serviettes elles sont dans le tiroir.
TAYLOR: Je sais où elles sont, je me souviens de la fête.
NATHAN: Ouais, euh... j'étais complètement saoul ce soir-là
TAYLOR: Et alors tu m'as oubliée? Elle se sert un verre.
NATHAN: Bien sûr que non Taylor, ce que je veux dire c'est juste que je  m'attendais pas à ce que mon passé revienne me hanter.
TAYLOR: T'inquiètes pas, je suis un gentil fantôme moi.
NATHAN: Pourquoi est-ce que tu n'as rien dit?
TAYLOR: Parce qu'il n'y a rien de plus drôle qu'un garçon embarrassé. Mais tu ne m'en veux pas? Elle lui tend un verre, tiens. Il le prend et ils trinquent avant de boire. Ils s'installent au coin du feu.
NATHAN: Je peux savoir ce que tu viens réellement faire ici?
TAYLOR: J'ai été virée. Je me suis fait surprendre en train de tricher un examen et l'un de mes profs et moi on s'est fait surprendre au lit par sa femme. Et comme c'est lui qui payait mon loyer et toutes mes dépenses, deux jours après qu'elle ait tout découvert je me suis retrouvée à la rue. J'avais plus rien alors j'ai sauté dans un car direction Tree Hill et je suis arrivée chez vous. Si on faisait un marché, je garde ton petit secret et tu gardes le tien
NATHAN: Je crois que ce serait p't'être une bonne idée. Haley va nous attendre, on rentre à l'appart?
TAYLOR: C'est une bonne idée aussi, cette fois.

Dans la chambre de Peyton:
Jake et Peyton sont sur le lit de celle-ci.
PEYTON: En parlant de musique, j'suppose que tu sais ce que ça fait toi d'écouter une chanson tellement souvent que finalement t'as l'impression qu'elle devient la bande originale de ta vie. Alors t'en change.
JAKE: Ouais parce que tu préfères oublier ce que te rappelle cette chanson.
PEYTON: Comment tu t'en sors Jake?
JAKE: Pas très bien. Je fais pas d'étude, j'en ai marre d'enchainer des boulots minables et d'avoir peur que la mère de ma fille réussisse à retrouver ma trace et vienne me la réclamer. Va falloir que je reparte Peyton.
PEYTON: Je sais.
JAKE: Si je le pouvais je resterais, je voulais que tu le saches. Elle sourit.
PEYTON: Tu comptes repartir quand alors?
JAKE: Demain. Mais j'ai promis à mes parents que j'irai diner chez eux ce soir. JE repasserais te voir demain en repartant. Il se lève.
PEYTON: Jake, je voudrais que tu reviennes ce soir, juste pour dormir.
JAKE: D'accord, je repasse après diner. Elle le prend dans ses bras.

Au Karen's Café:
Andy entre et s'approche de Karen.
ANDY: Je n'avais plus de nouvelle, j'ai cru que t'avais été enlevée par des martiens!
KAREN: Je suppose que t'as mère a une voix assez âgée?
ANDY: Oui, oui elle a plus de cinquante ans.
KAREN: Et tu as dit que tu n'avais pas de sœur.
ANDY: Oui c'est vrai je n'ai qu'un frère.
KAREN: Je t'ai appelé à New-York, la jeune femme qui a décroché a dit que tu étais sous la douche. Tu sais je commence à en avoir plus qu'assez que tout le monde me mente. Qui était-ce?
ANDY: Ecoutes Karen, il y a une partie de ma vie dont je ne suis pas fier.
KAREN: J'en ai assez entendu, à partir de ce soir je ne suis plus que ton étudiante et toi mon prof. On se voit à la fac. Elle s'en va aux cuisines.

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Haley range le diner qu'elle a préparé quand Nathan et Taylor rentre.
HALEY: Vous vous êtes enfin décidé à rentrer à la maison.
NATHAN: Je t'avais laissé un mot, on était parti courir.
HALEY: Jusqu'où ? Au Canada?
TAYLOR: Bon je crois que je vais aller prendre une douche. Elle s'en va.
HALEY: Nos problèmes ne vont pas se résoudre si on ne fait pas d'effort.
NATHAN: Toi tu savais où j'étais, c'est déjà ça.
HALEY: Là on va droit dans le mur. Je ne veux pas te perdre, on a encore beaucoup de chose à régler, c'est sûr mais là j'ai l'impression que tu m'évites en plus.
NATHAN: Je vois pas pourquoi tu dis ça.
HALEY: Tu passes beaucoup de temps avec ma sœur
NATHAN: T'es pas jalouse d'elle comme même!
HALEY: Je n'ai pas confiance en elle.

Dans la chambre de Felix:
Felix: "Les premiers colons ont pris les armes" Brooke entre dans sa chambre. T'en fait une tête qu'est-ce qui se passe?
BROOKE: Je peux pas garder ça. Elle lui tend le collier qu'il lui a offert.
FELIX: Pourquoi ?
BROOKE: Parce que ma mère a épousé mon père pour son argent et tu vois où ils en sont.
FELIX: Ca n'a rien a voir!
BROOKE: Je veux pas lui ressembler c'est tour, et en acceptant tes cadeaux, tes invitations au resto j'ai l'impression de devenir comme elle.
FELIX: Tu ne veux plus de moi?
BROOKE: De toi si, mais pas de ton argent. Si tes cadeaux m'enlèvent le peu d'estime qu'il me reste, on sera jamais heureux ensemble. Tu comprends?
FELIX: Je comprends.
BROOKE: J'ai pas envie de rentrer.
FELIX: Tu peux rester dormir ici
BROOKE: Oh non je suis pas d'humeur à ça.
FELIX: Brooke je t'ai parlé de dormir.
BROOKE: C'est vrai que t'es pleins de surprise Felix. Il la prend dans ses bras.

Dans la chambre de Peyton:
Peyton, au lit se retourne et voit Jake, réveillé.
PEYTON: T'arrives pas à dormir?
JAKE: Je t'écouté respirer, elle sourit flattée, et je réfléchissais. Peyton, je veux que tu me répondes, l'autre soir, l'homme avec qui tu étais, c'était un dealer? Tu peux me le dire je savais que Lucas avait une bonne raison de me téléphoner.
PEYTON: J'ai sniffé de la coc' avec Rick. Mais je l'ai fait une fois, j't'assure et c'était complètement idiot, je le sais.
JAKE: Oui c'est idiot, tout te réussi enfin t'avais pas besoin pour être heureuse
PEYTON: J'ai été faible, t'inquiète pas pour moi.
JAKE: Désolé, c'est parce que je tiens à toi. Elle sourit encore plus contente.

Dans la maison de Julia:
Julia ouvre la porte.
LUCAS: Salut Julia.
JULIA: Lucas! Les voisins vont commencer à se pos...
LUCAS: Tu m'as menti à propos de Dan. Je me suis renseigné à la concession.
JULIA: On serait mieux à l'intérieur. Il rentre et s'installe à la table du salon.
LUCAS: Je sais que t'as payé ta voiture comptant, donc quand il a appelé, Dan ne voulait pas te parler crédit.
JULIA: Il y a environ deux ans je me suis fiancée avec un homme, j'étais folle amoureuse. L'ennui c'est que cet homme me frappait. A chaque fois je lui pardonnais, jusqu'au jour où il m'a envoyée deux semaines à l'hôpital et il a disparu dans la nature. En rentrant chez moi je me suis rendue compte qu'il m'avait laissé deux cent cinquante mille dollars de dettes. Et que je n'avais pas de quoi payé mes frais médicaux. J'étais complètement désespérée, j'ai  mis une annonce sur un forum internet, j'aurai accepté toutes les offres légales.
LUCAS: Et tu en as reçu une de Dan.
JULIA: Il a dit qu'il m'aiderait. Il a en partie remboursé l'hôpital
LUCAS: Alors, Dan t'as demandé de faire quoi?
JULIA: Il voulait que je séduise son frère et que je lui brise le cœur. Dépité, Lucas met sa tête entre ses mains. J'ai très vite dit à Dan que je voulais arrêté mais c'était trop tard. JE pensai pas que je m'attacherai à Keith, et pourtant c'est ce qui c'est passé, j'en suis tombée amoureuse, il faut que tu me crois Lucas.

Dans la chambre de Peyton:
Jake fait ses valises, Peyton se réveille.
PEYTON: Je croyais être en train de faire un cauchemar, malheureusement on dirait que c'est bien réel, mais je sais qu'il faut que tu t'en ailles.
JAKE: Cette nuit tu m'as parlé de l'un de tes moments de faiblesse, je vais te montrer ce qui m'aide moi quand je me sens faible. Il lui tend un papier qu'elle prend. "Si l'espoir déplaçait aussi les êtres, toi et Jennie seriez avec moi à l'heure qu'il est".
PEYTON: C'était dans l'un des e-mails que je t'ai envoyé.
JAKE: Ouais à chaque fois que je déprimais à cause de mes boulots minables ou parce que j'avais l'impression que j'aurai jamais une vie normale, je relisais tes phrases et tout d'un coup je sentais un grand calme, envahir tout mon être. Peyton tu es la personne la plus forte que je connaisse, tu t'en rends même pas compte. Tu sais c'est toi qui m'a donné le courage de tenir. Alors je me dis que je pourrai faire n'importe quoi à mes côtés. J'ai plus envie de me cacher Peyton, j'voudrais que tu viennes avec moi et qu'on ramène Jennie chez elle.
PEYTON: C'est vrai?
JAKE: Ouais.
PEYTON: D'accord.

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Haley ramasse toutes les affaires de Taylor éparpillées dans le salon et les met dans sa valise ce qui réveille cette dernière
TAYLOR: Mais qu'est-ce que tu fais?
HALEY: Je t'aide à faire ta valise.
TAYLOR: Tu veux que je m'en aille?
HALEY: Bravo tu as tout compris.
TAYLOR: Attends une minute Haley!
HALEY: Non ça suffit, les vacances sont terminées, il est temps que tu reprennes les cours
TAYLOR: J'ai arrêté la fac.
HALEY: Désolée Taylor Nathan et moi il faut qu'on règle nos problèmes de couple et tu nous en empêches
TAYLOR: Alors laisses moi quelques jours le temps de me retourner.
HALEY: Je te connais, tes quelques jours vont durer des semaines et il sera peut-être trop tard pour que je sauve mon couple.
NATHAN: On peut pas la mettre à la porte, c'est à sœur après tout. Haley la regarde, dépitée. A Taylor, mais taches de pas t'éterniser, d'accord?
TAYLOR: D'accord, merci Nate. Haley le regarde, furieuse.

Dans la salle de cours à l'université:
Andy entre dans la salle regarde Karen.
ANDY: Aujourd'hui on va parler de Management Ethique, c'est la qu'on s'était arrêté après mon départ. Il écrit "Ethics" au tableau, puis change d'avis. Non j'ai une autre idée, on change un peu le plan de cours. Qui peut me dire le premier mot que j'ai noté sur le tableau le premier jour? Karen?
KAREN: Cupidité?
ANDY: Exactement, c'est la principale force motrice du le monde des affaires, et de la politique, et c'est ce qui me faisait avancer aussi à une époque, mais c'est fini. Mais c'est fini. Il y a trois ans j'étais au volant de mon 4x4, je me rendais à une énième réunion avec d'énième investisseurs et à ce moment-la je pesais trente et un millions de dollars, j'étais au téléphone avec un courtier en bourse qui devait me permettre d'amasser un quart de millions en plus. J'étais au top à l'époque! Je prenais les bonnes décisions au bon moment. J'étais un vrai champion. Et tout à coup, je l'ai pas vue, Karen est plus attentive, je suis sortie de la voiture, elle était là allongée sur la route, elle avait les membres pliés selon un angle impossible et il y avait tellement de sang que j'étais sur de l'avoir tuée. Karen baisse les yeux, elle a compris. Mais elle a survécue et elle s'appelle Miriam et elle restera marquée à vie par cet accident, et moi aussi. Depuis je fais le maximum pour les aider, et deux fois par an, je passe les voir, elle et son fils, pour m'assurer que ça va. Certains diront que c'est la culpabilité qui me pousse à faire ça, c'est possible. Mais si je leur rends visite c'est aussi pour m'aider à me souvenir que dans la vie il faut savoir dire stop. Quand ce qui compte le plus pour vous c'est amasser l'argent dont vous avez pas besoin, il faut savoir s'arrêter. Là dessus, vous pouvez me croire. Il regarde Karen, si vous voulez toujours de moi, on reprend. Le management Ethique.

Devant la maison de Peyton:
Jake et Peyton montent dans la voiture de celle-ci.
JAKE: On a de la musique?
PEYTON: J'ai gravé des CDs
JAKE: Où est ton sac?
PEYTON: Dans le coffre
JAKE: On a des chips? Peyton regarde Jake, ba oui, je suis sûr que Bonnie & Clide ils mangeaient des chips! Y'en a pas chez toi?
PEYTON: On est à court, mais j'ai ma carte bleue, on trouvera un supermarché en route!
JAKE: Est-ce qu'on ferme la capote?
PEYTON: Ca ira, le soleil est avec nous! Ils partent tous deux.

Au Karen's Café:
Karen rentre de son cours et voit Deborah au comptoir.
DEBBIE: Je sais que tu ne dois plus me faire confiance mais je regrette sincèrement toute cette histoire. Ton amitié m'a aidé de traverser une période très noire, et je m'en veux de t'avoir déçue mais si tu ne veux plus qu'on soit associée, on peut rompre le contrat quand tu veux. Il suffit d'appeler mon avocat.
KAREN: Non ça va aller Deborah, mais plus de mensonge maintenant.

Au River Court:
Lucas shoot quand Anna s'approche de lui.
ANNA: Felix m'a raconté ce qui s'est passé.
LUCAS: T'inquiètes pas, je m'en remettrais.
ANNA: Je suis venue pour te présenter mes excuses Lucas.
LUCAS: A moi?
ANNA: Oui, écoutes, je t'ai reproché beaucoup de choses alors qu'en fait, tu n'y étais pour rien. Dans la ville où on était avant, j'allais dans un lycée réservé aux filles. Des rumeurs assez gênantes ont commencé à circuler l'an dernier. Quand mes parents en ont eut vent, je me suis défendue en disant que tout était faux et on a déménagé ici. Felix se plaisait bien là-bas et il m'en a voulu. Mais en réalité, ces choses qu'on disait sur moi, ce n'étaient pas des rumeurs, tout était vrai.
LUCAS: Et qu'est-ce qu'on te reprochait?
ANNA: D'aimer les filles. Lucas, gêné, ne s'est pas quoi répondre. C'est la première fois que j'ose parler de ça à quelqu'un Lucas.
LUCAS: Je vois. Elle a les larmes aux yeux. 
ANNA: En plus, j'aime aussi les garçons alors c'est assez difficile à vivre pour moi. Du coup j'ai reporté tout mes espoirs sur toi, et c'était pas juste. Je te plaisais, tu me plaisais, alors je me suis dit que je pourrais peut-être devenir comme tout le monde et oublié ce qui s'était passé. Mais quand tu m’as dit que tu voulais qu'on arrête tout, je me suis retrouvée aussi seule et perdue qu'avant. Y'a pas de quoi être fière, je crois que c'est pour ça que je m'en suis pris à toi. Je t'en voulais alors qu'au fond, c'est plutôt à moi-même que j'en voulais.
LUCAS: Je m'attendais pas à ça. Qu'est-ce qu'on fait?
ANNA: J'suis pas encore prête à en parler aux autres, surtout pas à Felix.
LUCAS: T'inquiètes pas, je ne dirais rien.
ANNA: C'est gentil. En échange, moi non plus je ne dirais rien pour toi et Brooke. Lucas sourit, gêné.
LUCAS: Je vois pas trop de quoi tu parles. Anna sourit.
ANNA: C'est à elle que tu pensais l'autre soir, ne dis pas le contraire, c'est assez facile à deviner.
LUCAS: Ahhh.... moi qui me croyais très mystérieux!
ANNA: Désolé, j'ai su percer le mystère. Lucas sourit, lui tendant les bras.
LUCAS: T'es la meilleure. Il la prend dans ses bras.

Dans la voiture de Peyton:
Jake conduit tendit que Peyton s'est endormie. Elle s'approche de Jake et s'appuie sur son épaule, faisant sourire Jake.

Dans la chambre de Brooke:
Brooke regarde des photos d'elle et de Peyton quand Felix s'approche et lui tend le collier.
FELIX: Je veux que tu gardes ce collier.
BROOKE: Felix...
FELIX: C'est un cadeau, sans contre parti. De toute manière c'est plus un cadeau pour moi, parce que tu es encore plus belle avec. Elle sourit.

Dans le bureau d'Andy:
Andy est sur son ordinateur quand Karen frappe.
KAREN: Tu as faim? Tu as ravalé ta fierté, c'est à mon tour, mais je la préfère en sandwich. Il sourit.
ANDY: T'en fait pas, il faut bien que j'assume mes erreurs. Elle sourit et lui tend un sandwich. Ils sont à quoi à part de ta fierté?
KAREN: A la dinde et au fromage, avec mes excuses en garniture. Ils s'installent souriant.

Dans l'appartement de Keith:
Lucas frappe à la porte et Keith ouvre.
KEITH: Tiens !
LUCAS: Salut Keith, tu aurais deux minutes? 
KEITH: Bien sur, j't'en pris.
LUCAS: il faut que tu saches que, il voit Julia dans le canapé, euh... je... j'ai perdu mon lecteur mp3, tu l'aurais pas retrouvé?
KEITH: Non, non je l'ai pas vu.
LUCAS: Bon ça fait rien.
KEITH: Tu veux prendre un verre avec nous?
LUCAS: Non, je suis pressé, merci. Il s'en va.

Dans la cour de récréation:
Anna regarde autour d'elle et ne voit que des couples, Lucas est à côté d'elle.
LUCAS: Tu te sens un peu seule?
ANNA: Oui.
LUCAS: Si tu veux, on peut être seul à deux? Elle lui sourit et lui prend le bras.

Dans l'appartement de Nathan et d'Haley:
Nathan est sur l'ordinateur tendis qu'Haley cuisine. Il lève les yeux et voit Taylor, dans le reflet du miroir de la salle de bain, elle lui sourit.
NATHAN à Haley: Tu veux pas que je te donne un coup de main?
HALEY: Si au contraire. Il se lève et vient l'aider.
NATHAN: Qu'est-ce que je fais?
HALEY: Toi tu coupes. Elle se penche vers lui et l'embrasse.
La caméra s'éloigne.

 

LUCAS: (v.o) Previously on One Tree Hill.


[INT. JAKE’S HOUSE – JENNY’S ROOM – DAY]

(Peyton sits on a recliner, holding Jenny as Jake tucks her things away.)

PEYTON: (Looking at Jenny but addressing Jake.) I’ve got a way for you to leave but you’ve gotta go in the morning.

CUT TO:



[EXT. THE DOCK – DAY]

(Jake stands at the edge of the pier, Jenny strapped to his front. He waves goodbye.)

CUT TO:



[EXT. ANNA AND FELIX’S HOUSE – DOORSTEP – EVENING]

(Lucas stands at the doorway. Anna has the door open, listening to him.)

LUCAS: Hey(!)

ANNA: What’s wrong?

LUCAS: You know how much I care about you… Anna.

(Anna smiles.)

LUCAS: But there’s somebody else.

(Off Anna’s look of despair.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL - STREETS – EVENING]

(Rick holds up a pouch of drugs to Peyton. Peyton glances around, shiftily, guilt written all over her face.)

RICK: Is this what you’re after?

(Peyton reaches for it but Rick pulls it back. Shocked, she looks up and stops.)

(Jake steps forward, not smiling.)

PEYTON: (To herself.) Jake(!)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Karen has just let Deb into the kitchen.)

DEB: I lied to you.

(Off Karen’s dubious expression.)

DEB: I slept with Keith.

CUT TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Keith walks while he talks on the phone.)

KEITH: Hey, Jules, it’s Keith.

CUT TO:



[INT. JULES’ HOUSE – LIVING ROOM – EVENING]

(Keith continues talking but we hear it through Jules’ phone.)

KEITH: (Through the phone.) I just realised something and I had to say it.

CUT TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

KEITH: (Into the phone, smiling.) I love you.

CUT TO:



[INT. JULES’ HOUSE – LIVING ROOM – EVENING]

(Jules sits on her sofa, upset.)

DAN: (o.s) Nice work, Jules. (Cut to Dan as he raises his glass.) Just like we planned.

CHRIS: (v.o) Haley,-

CUT TO:



[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY TRANSIT AUTHORITY – EVENING]

(Chris smiles as he sees Haley approach. She’s looking down and clearly upset.)

CHRIS: -you owe it to your music(!) You owe it to yourself(!)

CUT TO:



[INT. RECORDING STUDIO – EVENING]

(Chris is standing there, trying to convince Haley to leave with him.)

CHRIS: Your dreams are a bus ride away.

CUT TO:



[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY TRANSIT AUTHORITY – EVENING]

(Haley looks up at him sadly.)

CUT TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke is sitting on her bed, crying. Felix is behind her.)

FELIX: I know it’s scary… but just tell me if you can show me your heart.

(Fade to Brooke looking at him.)

FELIX: (v.o) If you do,-

(Fade to Brooke and Felix kissing while Lucas appears in the doorway.)

FELIX: -I’ll guard it with my life.

(Shot of Lucas’ heartbroken face.)

FADE TO BLACK:
END OF PREVIOUSLY ON:



‘ONE TREE HILL’ TITLE WITH LUCAS BOUNCING A BALL ACROSS THE BRIDGE:

FADE TO BLACK:



FADE IN:

[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke and Felix are still kissing. The camera pans to Lucas standing and watching the pair. Thunder rumbles overhead.)

(Close up of Lucas slowly stepping back.)

LUCAS: (v.o) Tennessee Williams once wrote… (Turns around and walks away slowly.) When so many are lonely… as seem to be lonely, (It starts to pour down with rain.) it would be inexcusably selfish… (Lucas stops and lets it rain down on him.) to be lonely alone.

(Birdseye view of it raining on Lucas. He walks away.)

CUT TO:



[EXT. JAMES SCOTT APARTMENT – WINDOW – EVENING]

(More thunder rumbles overhead and rain lashes the windows. We can see Nathan through the window, sitting at the table, watching the rain and wondering where his wife is. He sighs, blows the candles out and gets up.)

CUT TO:



[INT. BUS TO NEW YORK – EVENING]

(Haley sits on the bus with Chris, looking around nervously. Chris looks at her and smiles.)

HALEY: I don’t even have a toothbrush(!)

CHRIS: (Grinning) I think they have those in New York.

HALEY: (Smiles nervously.) I can’t believe I’m doing this. (Her smile falls.)

CHRIS: You did good married girl.

(Haley stares.)

FASH TO:



[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY TRANSIT AUTHORITY – EVENING]

(Haley breaks off her kiss with Chris looking stricken at the daydream.)

HALEY: (With certainty.) I can’t do this.

(Chris is disappointed. Haley pushes her hand through her hair.)

HALEY: I’m sorry.

CHRIS: (Hurt) Yeah, I figured.

(Haley watches him as he slings his bag over his shoulder, picks up his guitar case and looks at her.)

CHRIS: You’re not ready.

(He turns away and walks to the bus. Haley closes her eyes and Chris gets on. The doors close behind him.)

(He takes his seat and they look at each other through the window. Thunder rumbles and it starts to pour. He looks at Haley one last time before the bus turns and cuts off their view from each other. Haley watches him sadly.)

CUT TO:



[EXT. ROE RESIDENCE (STOCK) – EVENING]

(It’s raining.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Karen just stares at Deb.)

DEB: I’m sorry, Karen. (Pause) I should have told you about Keith, I-

KAREN: (Cuts her off.) I think you should go. (Looks at Deb stonily.)

(Deb doesn’t argue. Karen opens the door, saying quite clearly ‘get out’ while staring daggers at Deb.)

(Deb walks slowly at first but runs when she sees the rain. It soaks her. Karen’s angry façade drops and she closes the door miserably.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – KITCHEN – EVENING]

(Nathan is emptying the food into a bin and putting the dirty dishes onto the worktop when there’s a knock at the door. He looks at it.)

NATHAN: (To himself.) Haley?

(He opens the door but it’s not Haley looking back at him.)

GIRL: Whoa(!) (Nathan squints at her.) Haley didn’t mess around. (She puts her hands on her hips, smiling.) You’re Nathan, right?

NATHAN: Yeah, yeah, do I… do I know you? (Tries to remember.)

GIRL: Well you should; I’m your sister-in-law.

NATHAN: Oh, uh… (A shot in the dark.) Vivian?

GIRL: Don’t make me smack you(!)

NATHAN: (Guessing again.) Quinn?

GIRL: Taylor(!) (Shakes her head amusedly.) Haley never mentioned me to you?

(Nathan sighs and shrugs.)

TAYLOR: Can I (Points inside.) come in? (Walks in uninvited.)

(Thunder rumbles again. Taylor bends over to take her shoes off and Nathan sees a tattoo of a scorpion on her lower back. He frowns some more still trying to remember.)

TAYLOR: (Still bent over.) You wanna grab that?

NATHAN: (Stumped) Wha-excuse me?(!)

TAYOLR: (Looks at him over her shoulder.) My suitcase. (Points)

NATHAN: Oh(!) (Turns to pick it up.) Yeah. (Lifts it and brings it in.) So, uh, Haley never said you were coming.

TAYLOR: Ah, she didn’t know. (Smiles) So, where is little sis?

NATHAN: (Closes the door.) Out.

TAYLOR: Well that’s vague. (Pause) Guess we’ll have to get acquainted till she gets home.

(Pause)

NATHAN: Yeah, sure, uh… just make yourself at home.

TAYLOR: (Grins) Careful what you wish for, little brother-in-law. (Turns and walks away.)

(Nathan sighs, still trying to figure her out.)

CUT TO:



[EXT. STREETS – EVENING]

(Jake continues walking, scowl in place and glaring Rick down. Peyton’s too shocked for words, beyond ‘Jake’.)

RICK: (To Jake.) Who the hell are you?

JAKE: Who the hell are you?

(Rick looks at Jake a beat before turning back to Peyton.)

PEYTON: (Scared) Rick, never mind, I made a mistake. (Shakes her head.)

RICK: (Appraises her.) High school girls(!) (Shakes his head and walks away.)

(Jake glares at Rick before walking over to Peyton. She throws her arms around him and hugs him. Jake closes his eyes and hugs her back. Peyton smiles, disbelievingly.)

(It starts to rain on them but they keep hugging.)

(Thunder rumbles.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(The thunder wakes Peyton up. She’s in her bed and panicked. She looks at the clock; it reads 1:43am. She looks away sadly.)

JAKE: (o.s) You were dreaming. (Cut to Jake, sitting in a chair by the window, smiling.) Think you’re OK now.

PEYTON: Are you back for good? Where’s Jenny?

JAKE: (Gets up.) I didn’t bring her. I’m only here a couple days to check on you. (Sits on her bed as she tries to hide her distress.) So what’s got Lucas so worried he’s gonna call my cousins in Savannah, huh?

PEYTON: (Quickly) Nothing, now… (Shakes her head.) So… you never answered any of my emails.

JAKE: Yeah, I’m sorry. (Pause) I didn’t wanna give Nikki any chance of tracking me down and… I just-I didn’t wanna get you caught up in this even more, just in case, you know.

PEYTON: Have you heard from her?

JAKE: (Shakes his head.) But she’s out there.

PEYTON: She might still be in Seattle. (Jake squints at her.) That’s where Brooke and I told her you went. (He tilts his head slightly. They laugh.) Um… what are-are you gonna see Lucas while you’re here?

JAKE: (Pondering) I don’t know. I’m gonna see my folks but… other than that, I just kinda wanna keep a low profile. (Peyton is clearly not happy though she tries to hide it.) Our secret, OK?

PEYTON: OK. (Her smile is strained.)

JAKE: Here, you go back to bed. We’ll talk about this in the morning.

(Peyton smiles and falls back on the bed.)

JAKE: (Gets up.) I’ll crash on the floor.

PEYTON: Jake(!) (He stops and turns.) Don’t be stupid. (She pats her bed and turns on her side, her back to him.)

(Jake gets onto the bed slowly and lies next to her, facing the ceiling. Peyton moves around a bit, trying to get comfortable. The noise dies away.)

JAKE: Sounds like it finally stopped raining.

PEYTON: (Pause while she looks at the ceiling too.) Maybe it finally did.

(Smiles a bit.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Haley - soaking wet – enters the apartment and quietly shuts the door behind her, not wanting to wake Nathan. He’s sitting near the window, waiting up for her.)

NATHAN: Where the hell have you been?

HALEY: (Spins around in the process of taking her jacket off and puts a hand to her heart.) I just… I needed to clear my head, Nathan. (Starts to walk to him.)

TAYLOR: (o.s) Little sis!

(Haley’s stunned, spins around again to find Taylor in a nightgown with a towel wrapped around her head.)

TAYLOR: Look at you(!) (Hugs Haley.)

HALEY: (Frowning) Tay, what’re you doing here?

TAYLOR: I’m on break. And I wanted to see the house before the new people moved in, and I haven’t seen you in forever(!) And mom told me that you got married so (Haley’s not pleased.) here I am.

(Haley glares at Taylor.)

TAYLOR: Nathan said I could stay for a couple of days.

(Haley’s eyes widen and she looks at Nathan.)

NATHAN: Actually, I-

TAYLOR: (Interrupting) You won’t even know that I’m here.

HALEY: Yeah, (Laughs humourlessly.) OK, um… (Takes Nathan’s hand.) can you give us a second, please? (She takes Nathan away into their bedroom and closes the door. Taylor watches them.)

(Haley stands in front of the closed door.)

HALEY: (Talking quietly but urgently.) You said she could stay? Do you think… maybe that was worth a conversation?

NATHAN: I told her she could make herself comfortable because you (Points at her.) weren’t here(!) (She looks around.) You were with Chris again, weren’t you?

HALEY: (Closes her eyes.) Yes, but I-

NATHAN: (Cuts her off.) Great! Great(!)

HALEY: Will you just listen to me, please? (Pause) It’s over, OK? He… left town… he wanted me to go with him.

NATHAN: (Pissed) What?!

HALEY: I said no because I-my life is here! (Nathan stares at her.) (Walks to him and says unconvincingly.) He didn’t mean anything to me, OK?

(Nathan looks up and sighs.)

HALEY: Besides, we’re gonna have to stick together if we’re gonna… survive ‘Hurricane Taylor’.

(Nathan looks at the door and nods.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – GROUNDS – DAY]

(Felix and Brooke are sitting at one of the benches, looking at a book. Brooke feels eyes on her and looks up. Lucas is sitting at a table, not far away, looking at them. Brooke smiles slightly and looks back down. Lucas looks up, spots someone and stands.)

LUCAS: Anna!

(Anna stops walking and turns to him. Lucas walks to her, hands in pockets.)

LUCAS: How are ya?

ANNA: Well, I was confused, I mean, after you showed up at my door talking about other girls.

LUCAS: Anna-

ANNA: But, once I remembered you have a reputation for being a total ass-hat, it pretty much cleared things up(!) (Shrugs and walks away.)

(He looks down and shakes his head. He watches Brooke stand, pat some random guy, and carry on walking.)

RANDOM GUY: Hey, Brooke.

(Brook walks towards the entrance of the school only to be immediately accosted by Lucas.)

LUCAS: Nice necklace.

BROOKE: (Pause) Thanks, Felix gave it to me.

LUCAS: (Trying to act indifferent.) I thought you guys were done.

BROOKE: (Shrugs) That was before we currented up to full-on dating. Thus, the loot.

LUCAS: Are you sure about this?

BROOKE: (Misinterpreting) Look, Lucas, I know you don’t like him but you don’t really know him.

LUCAS: Look, Brooke… I just want you to be happy.

BROOKE: (Pause) Well, if I’m dating Felix and you’re dating Anna, does that mean we’re somehow related?

LUCAS: Well, actually, Anna and I-

FELIX: (o.s) Hey Brooke! (She looks at him.) You forgot something.

BROOKE: What?

FELIX: This. (Leans down and kisses her, Lucas looks away. She looks at Felix.) See you after?

(Brooke nods. Felix and Lucas exchange looks before Felix walks away. Lucas frowns at his back.)

BROOKE: Lucas, I’m happy. (Sincerely) I hope you are too.

(Lucas smiles and walks away. Brooke turns and stares after him, thinking.)

CUT TO:



[EXT. TRIC – DAY]

(Karen skirts the club as she holds her phone to her ear, waiting for someone to pick up. She sits on the top step.)

WOMAN: (Through the phone.) Hello?

KAREN: (Surprised) Oh… Uh, I was looking for Andy Hargrove. Um… I must have dialled… (Shakes her head.) the wrong number.

WOMAN: (Through the phone.) Actually, I grabbed his phone by mistake. He bought us both the same kind.

KAREN: Is he there?

WOMAN: (Through the phone.) He’s in the shower. Who’s this?

KAREN: Um… A-a student. I’ll call back. (She shuts the phone and sits, contemplating.)

(A car drives up and stops off-screen, the car door shuts.)

DEB: (o.s) Karen? (Cut to Deb.) Are we ever going to talk?

KAREN: (Shakes her head, smiling self deprecatingly, and stands.) What is there to say?

DEB: That I made a mistake.

KAREN: Maybe what you did with Keith was a mistake… but lying to me about it was a choice! (Deb nods and looks down.) One that I can’t accept from a business partner; or my friend.

(Karen walks away and Deb watches her.)

CUT TO:



[INT. TRIC – THE BAR – DAY]

(Lucas is sorting out bottles of drink and Jules is behind the bar.)

JULES: (o.s) So, since your mom hired me to work here, Keith helped me do a crash refresher course on bartending last night. (Smiles) (Lucas laughs and looks up.) Ask me anything.

LUCAS: OK, what’s in a… Long Island ice tea? (Leans on the bar.)

JULES: (Frowns, turns and looks before looking back at him.) Wouldn’t you rather have a Screwdriver?

(Lucas laughs again and Jules smiles. Her phone rings. Lucas looks down at her phone screen and sees ‘DAN SCOTT’ on it.)

JULES: (o.s) Can you toss me that?

(Lucas picks it up, frowning, and tosses it to Jules. She looks at the screen and turns her back to him, shooting him one last, stiff, smile before walking away to answer it.)

(Lucas can sense trouble.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. JULES’ HOUSE – DOORSTEP – DAY]

(The door opens to show Jules. She sees Lucas and looks politely bewildered.)

JULES: Lucas, Hey(!) (Opens the door further.) It’s early.

LUCAS: Yeah, (Looks around.) I know, uh, (Pause) can I talk to you?

JULES: Sure, I was just meeting Keith for breakfast and… as usual, I’m late, but other than that… let me grab my shoes. (Leaves the door open.)

LUCAS: (Enters) Yeah.

JULES: (Over her shoulder.) Everything OK?

LUCAS: Well, uh… that’s what I’m here to ask you.

JULES: (o.s) Is this about your mom? Coz Keith told me the whole story (Shot of her slipping her shoes on.) and I feel like I’m horning in.

(Pause)

LUCAS: (Bluntly) How do you know Dan?

(Jules stands, confused, and walks to Lucas.)

JUES: Do I know a Dan?

LUCAS: Dan Scott – Keith’s brother? (Accusingly) He called you on your cell yesterday at the club.

JULES: (Smiling) Oh, that Dan.

LUCAS: (Pushes when she doesn’t elaborate.) Why’d he call you?

JULES: I bought a car from him. (Shot of Lucas’ sceptical look.) And Dan had some questions about my credit references. (Frowning) What’s going on?

LUCAS: (Pause as he looks away, embarrassed.) Eh-I’m just, you know… looking out for Keith.

JULES: Keith’s all grown up Lucas. (Smiles)

LUCAS: Right. (Pause) Can we just… forget this?

JULES: (Amused) Forget what?

(Jules smiles and Lucas nods gratefully.)

LUCAS: Thanks.

(Lucas leaves the house and Jules’ cool, indifferent demeanour falls. She crosses her arms worriedly.)

CUT TO:



[INT. TRIC – DAY]

(The lights are switched and TRIC lights up. Spotlights move around. Shot of Jake’s amazed face.)

JAKE: Whoa! (Walks forward.) Peyton, this place is amazing(!)

PEYTON: (Pleased) Thanks. It can be, it’s just… it’s harder than I thought.

JAKE: Well when did you ever give up, huh?

(Peyton looks at him, thinking.)

PEYTON: Um… anyway, the uh, the big news is: Nathan and Haley got married(!)

JAKE: Married?

PEYTON: (Smiles and nods.) Um-hum.

JAKE: For real?

PEYTON: Yeah. And it turns out Haley is, like, this mega talented musician (Jake nods, impressed.) and she’s going for it.

(Jake gives Peyton a veiled look. She catches on.)

PEYTON: What’s the face?

JAKE: …Well, when I got off the bus, I saw Haley kissing some guy. (Peyton gapes, astounded.) He was… kinda scrawny; had a guitar case; sort of… hell-t hair. (Peyton gapes and looks away.) Who’s he?

PEYTON: Someone she shouldn’t be kissing. (Looks back at him.)

CUT TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – DUSK]

(Nathan shoots the basketball into the basket and it goes in as usual. Lucas runs onto the court.)

LUCAS: Hey(!) (Stands ready.) Open up top(!) (Holds his hands out for the ball.)

NATHAN: (Smiling) Huh… see, I don’t know CPR and even if I did, I wouldn’t (Lucas looks away.) give you mouth-to-mouth so… try not to drop when I’m the only person around.

LUCAS: I’m getting the stupid test, (Nathan shakes his head, Lucas holds his hand out.) give me the damn ball.

NATHAN: Forget it.

(Lucas stands for a beat before charging at Nathan and the ball. Nathan turns and throws the ball as hard as he can; at the river. They stop and watch as it flies across the air and lands in the water, far away from the bank.)

(Nathan laughs.)

LUCAS: Nice air-ball. (Pause) How bout Playstation? Nobody ever croaked from that.

NATHAN: That would involve me going home. (Messes with his ring again.)

LUCAS: (Frowning) You and Haley still fighting?

NATHAN: Her sister’s here for a few days.

LUCAS: (Groans) Which one?

NATHAN: Taylor.

LUCAS: (Leans forward slightly.) Taylor? (Nathan inclines his head. Lucas laughs.) Dude, she’s crazy.

NATHAN: Perfect(!) Dude, the thing is… when I saw her, I got that… déjà vu thing. Like uh… like I’d seen her before.

LUCAS: Well, when we were freshman she was a senior so you probably saw her around school.

NATHAN: Yeah, I’m pretty sure I’ve seen more of her than that. (Sighs) (Explains) Two years ago, when they put me on varsity from the freshmen team… (Sighs) the seniors threw this, kinda, (Pause) out-there party at my parent’s beach house… Taylor was there.

LUCAS: (Starting to grin.) This is ugly.

NATHAN: (Nods) Yeah, I was… I was pretty wasted… and… she was… (Sighs again.) she was kinda the first girl I ever had sex with. (Lucas can’t help himself and starts laughing.) Great(!) Great. Laugh it up. You know what; the only good news about this is that I don’t think she really even remembers me.

LUCAS: Oh, wow, you rocked her world, huh? (Laughs again.)

NATHAN: This is not funny(!)

LUCAS: You’re right, it’s hilarious!

(Nathan tackles Lucas good-humouredly.)

LUCAS: Whoa! Hey, hey, hey, heart patient, remember?!

FADE TO:



[EXT. TREE HILL STREETS – EVENING]

(Felix and Brooke walk down a street.)

FELIX: How bad is it?

BROOKE: Well, let’s see – my mom threw our last piece of water fern at my dad last night… and it shattered where the hopper used to hang and now he’s sleeping in the pool house… while we still have one. So…

FELIX: They talking about moving? Say no.

BROOKE: Not so much talking as yelling, constantly. It’s kinda gotten to the point where I just don’t wanna go home, you know?

(Felix shrugs and nods.)

FELIX: Then we won’t. (Brooke smiles.) Come on, I’ll buy you a nice dinner.

(Brooke looks up at the restaurant and falters.)

BROOKE: (Whispering) No. No, no, no, no(!) Felix, we can’t go in there, are you crazy?(!)

FELIX: Why not?

BROOKE: (Hissing) Because this is the place that you made me do… do the dine-and-dash thing on Dare Night! (Hits him on the chest.) (He laughs.) What is so funny?

FELIX: You. Do you honestly think I’d do that to you? (She squints at him.) I paid the matredee on the way out when I left you. (Brooke tries to hold back a smile.) I’m full of surprises.

BROOKE: You’re full of something. (She smacks him again and enters the restaurant.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(Nathan enters his apartment, sees the candles situated all over the apartment and does a double take. Taylor enters from the bathroom.)

TAYLOR: You’re home. Sorry (Points) bout the mess. I needed a major, hot, soak after my ten mile run.

NATHAN: You run?

TAYLOR: Well how do you think I got this great ass?

(Nathan, doesn’t know how to respond, looks down.)

TAYLOR: Are you blushing? (Laughs) Adorable(!) (Pause) Run with me tomorrow. If… you can keep up.

NATHAN: If you can keep up.

TAYLOR: (Smiles) I… bought some beer; you want one? (Heads to the refrigerator.)

NATHAN: Uh… yeah… sure. (Drops his keys on the worktop.)

TAYLOR: (Takes two beers out and throws him one.) Look at you – such a jock(!) So, come talk to me.

(She sits on the couch, one foot on the table, and opens the beer.)

TAYLOR: How bad is it?

NATHAN: (Sits next to her.) How bad is what?

TAYLOR: This thing (Looks at him.) between you and Haley. (Shot of a bottle of baby oil as Taylor picks it up.) Dinner chucked in the garbage; little sis coming home in the middle of the night; hushed arguments behind closed doors. Though that and… she told me all about it.

NATHAN: And she told you that Chris is out of the picture, right?

TAYLOR: Chris… right. You’re pretty threatened by him, huh? (Pours baby oil onto her palm.)

NATHAN: (Laughs humourlessly.) Only because Haley was buying his crap.

(Taylor rubs the oil onto her palms and rubs it onto her leg.)

TAYLOR: For a smart girl, Haley sure can be stupid.

(Nathan swallows as he watches her and the oil. He turns away.)

NATHAN: What’s… your issue with Haley?

TAYLOR: I think she blames me for all the pressure she puts on herself.

NATHAN: How so?

TAYLOR: I dunno, she didn’t wanna disappoint our parents like I did, I guess. (Nathan nods.) I tend to screw up, a lot. (She puts her other foot on the table.)

NATHAN: (Looks away again.) Yeah, uh, (Laughs) I know how that is.

TAYLOR: Really?

(Nathan looks away and finishes his beer.)

NATHAN: (Taps the neck of the bottle.) Mind if I get another beer?

TAYLOR: (Outright flirting.) No, I insist.

NATHAN: (Whispering.) Yeah, OK. (Stands and walks to the refrigerator.)

TAYLOR: You know, I still can’t believe little sis snagged such a hottie. (Nathan looks at her.) I mean, usually, I get them first. (She smiles at him.)

(Nathan opens the bottle, it slips at her words and hits the floor; spilling its contents all over the place. He rubs his head and looks back up at Taylor. She bites her lip, amused.)

CUT TO:



[INT. THE RESTAURANT – EVENING]

(Brooke and Felix are sitting at a small table.)

FELIX: You want anything else; after-dinner drink, dessert, new shoes?

BROOKE: (Smiling) You don’t have to buy me things.

(Felix smiles and pulls his debit Mastercard out.)

FELIX: (To the waiter.) Debit card ok?

WAITER: Of course.

BROOKE: Felix(!)

FELIX: It’s OK, Brooke. You’re with me now. I’m gonna take care of you. (Brooke smiles, not entirely happy.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton’s bedroom door opens and Anna enters. Peyton is putting a lot of empty food cartons away, into a brown bag. She looks up as Anna enters.)

ANNA: Looks like you were hungry.

PEYTON: (Happy) Yeah, I had a friend over. (Shoves more cartons into the bag and looks up again.) You just missed him.

ANNA: (Smile drops.) Him? (She closes the door.)

PEYTON: Oh it’s… not like that. (Smiles and puts the bag onto the floor.) Um… I was gonna call you, it’s just… um, last time I saw you it was… (Sits on her bed.) pile-on-Peyton day. You know? So, um, sorry.

ANNA: (Nods) Well, you had a right to be pissed at me. You needed a friend… and… I wasn’t there for you. (Peyton smiles.) Anyway, (Pause) can I, um… still take you up on that ‘we can talk anytime’ offer?

PEYTON: Yeah(!) Come on, (Pats her bed.) what’s up?

ANNA: (Sits) Lucas, kinda… broke up with me. I mean… I’m not sure if we were even dating but, now there’s not even a chance.

PEYTON: I’m sorry, Anna.

(Anna nods and looks down.)

ANNA: I don’t know what I’m doing, Peyton.

PEYTON: (Shakes her head.) None of us do.

ANNA: (Sadly) Do you think there’s something wrong with me?

PEYTON: What?! No! (Turns to her fully.) I think maybe there’s something wrong with Lucas; coz you are great. (Anna nods. Peyton smiles.) Come here.

(They hug. Peyton pulls back and smiles. She touches Anna’s hair. Anna leans forward and kisses her. Peyton, shocked, breaks it off and stares, dumbfounded, at Anna.)

PEYTON: I-

ANNA: (Standing) On my god(!)

PEYTON: (Quickly) Anna, that not really my thing

ANNA: I’m sorry.

PEYTON: But-

ANNA: (Turning to the door.) I’m-I gotta go.

PEYTON: But, it-it’s cool, Anna!

(Anna shuts the door behind her, Peyton, mouth open, stares at the door before looking down.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. ANNA AND FELIX’S HOUSE – ANNA’S BEDROOM – DAY]

(Anna is sitting on her bed, reading, when Peyton knocks on her doorframe. Anna looks up.)

PEYTON: Hey, I-I hope this is OK. (Walks in slowly.)

ANNA: (Sighs) Look… I don’t know what came over me. I was just… pretty upset and… you know, I wasn’t really thinking straight. (Stops and looks up.) (Quietly) You know what I mean?

PEYTON: Anna(!) It’s cool… OK? I mean, now a lot of stuff makes sense like: how you acted at the Formal and… how you blew me off after the whole locker thing.

ANNA: Can we please just forget the whole thing?

PEYTON: (Smiling and shaking her head.) Absolutely not(!) (Pause) Don’t be afraid to be who you are. (Anna looks away.) We can still be friends, right?

ANNA: I don’t know if I can do that.

(Peyton raises her eyebrows.)

CUT TO:



[EXT. THE BEACH – DAY]

(Shot of Nathan and Taylor’s legs as they run across the beach. The camera travels up; Nathan is clearly in the lead. He smacks the wooden structure of the lifeguard tower and holds a hand up in victory.)

NATHAN: Mine(!)

TAYLOR: (Holds her arms up.) Beat the girl(!) Such a gentleman(!) (She’s out of breath.)

NATHAN: (Smiles) Sorry. Good run.

TAYLOR: (Sighs) Yeah. If I don’t run everyday, I got nuts. (Nathan looks at her.) Started when I left home; been running ever since.

NATHAN: I know the feeling.

TAYLOR: Now I am all about the future. Speaking for which – we haven’t had our mollocarian bathing ritual yet.

NATHAN: A what?

TAYLOR: The mollocars, are a tribe in the South Pacific who celebrate weddings with a family bath.

NATHAN: They must have a big tub.

TAYLOR: (Laughing) In the ocean dumbass.

NATHAN: (Laughs) Ah, what(!)

TAYLOR: It symbolises the washing away of past sins and the rebirth of the family’s soul.

NATHAN: You have any idea how cold that water is?

TAYLOR: Yeah, but I’m gonna appeal to you competitive side, sissy(!) (Smiles)

NATHAN: Alright(!) (Pause) On three.

(Taylor laughs.)

NATHAN: One, (They crouch.) two-

TAYLOR: (Shouts) Three! (Takes off.)

NATHAN: What-get back here! (He runs after her.)

(Taylor screams as the cold water touches her.)

NATHAN: Oh(!) It’s cold!

(He falls into the water. A wave crashes over them.)

TAYLOR: Got you! (Laughs) Mollocai’s is a bar in Durham!

NATHAN: What! (He tries so splash her but falls back instead.)

CUT TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – DAY]

(Lucas is standing on the court drinking water. Felix comes up behind him.)

FELIX: I warned you, man.

(Lucas shakes his head as Felix continues to walk to him.)

LUCAS: (Sighs and turns.) You know, this is really getting old.

FELIX: Heh, not as old as you hurting my sister. She’s at home, crying, coz of you.

LUCAS: I’m sorry man, but I don’t see how any of this is your business.

FELIX: (Advances) Coz I make it my business. You hurt her, I hurt you. (Pushes Lucas hard.)

LUCAS: (Backs up but stays standing.) You don’t wanna do that.

FELIX: You’re right, what I wanna be doing is this. (Punches him hard in the face.)

(Lucas groans, rights himself and punches Felix hard enough to knock him down. Lucas hovers over Felix, ready to hit him again but his groaning makes Lucas pull back.)

LUCAS: (Stands up.) Forget it(!)

(Lucas turns around and walks away. Felix sits up, lunges, and grabs Lucas’ legs. Lucas loses his balance and hits his head on the corner of the bench; hard. He grabs his head and moans in pain. Felix stands.)

FELIX: (Still favouring his chin.) Yeah, one more thing. (Kicks him in the stomach.)

(Lucas goes down, holding his head and stomach. Felix glares and walks away. Camera zooms in on Lucas rolling around on the ground.)

CUT TO:



[INT. THE BEACH HOUSE – LIVING ROOM – DAY]

(Nathan and Taylor enter the beach house.)

TAYLOR: Damn, boy(!) Why aren’t we living here?

NATHAN: It’s my dad’s. (Holds up the keys.) Got the keys though. (Puts them on the table.) Tell you what – I’ll turn on the fireplace (Uses the remote to turn the fireplace on.) if you grab the towels. (Points) They’re just-

TAYLOR: (Interrupting) I know where they are.

(Nathan pauses.)

TAYLOR: Varsity basketball. (Nods)

NATHAN: (Nods also.) (Quietly) Yeah. (Taylor grins and heads for the alcohol.) Um… I was pretty wasted that night.

TAYLOR: Oh, what, you don’t remember me?

NATHAN: No, uh, of course I remember you, I just… (Taylor smirks at him.) I didn’t think you would come back to bite me in the ass.

TAYLOR: (Amused) Well this time I’ll only nibble. (Pours some alcohol for both of them.)

NATHAN: (Sighs and shakes his head.) Why didn’t you say anything?

TAYLOR: (Puts the top back on the decanter.) I was having too much fun watching you squirm. (Laughs and walks to him.) Does that make me bad? (Pauses before giving him the glass.) Here.

(Nathan looks at her before they knock glasses. They sit on the rug before the fireplace.)

NATHAN: So are you gonna tell me why you’re really in town?

TAYLOR: (Sighs) I… screwed up at school. I got caught cheating on an exam… and then my professor and I got caught cheating on his wife(!) He was paying my rent; expenses. (Inhales) Yeah, until she found out and then that was that. (Nods) So, I… got kicked out. (Looks at him.) And, next thing, I’m… knocking on your door. (Nathan nods.) So how bout we make a deal? (Pause) You keep my secret… and I’ll keep yours.

NATHAN: (Nods) That sounds like a good plan.

(Taylor nods. Nathan sighs.)

NATHAN: Speaking of Haley – uh, we should get back.

TAYLOR: I guess we could do that. (Looks pointedly.) This time.

(Nathan smiles and looks back down.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton is sitting on her bed. Jake is propped up on his side; facing her and listening to her speak.)

PEYTON: You know… how you find a song and you just listen to it, like, over and over and over again, until it becomes this, like, soundtrack, until you find… a new one?

JAKE: Or, till you wanna forget the things that it reminds you of.

PEYTON: (Pauses and smiles sadly.) How’s you life, Jake?

JAKE: It’s been hard. (Pause) You know, I’m not in school and… I’m working all these crummy jobs and the whole time I just keep looking over my shoulder thinking that Nikki’s gonna swoop down and snatch Jenny away.

(Peyton doesn’t answer; she avoids his eyes, looking forward sadly.)

JAKE: You know I have to go back, Peyton.

PEYTON: (Smiles, trying to be strong.) I know.

JAKE: I’d stay if I could. (Peyton looks at him.) I want you to know that.

PEYTON: (Can’t reply.) So, when are you leaving?

JAKE: Tomorrow. I promised my folks - I’d have dinner with them tonight. (Gets up and leans over to pick his things up.) But… I’ll stop by – in the morning, before I head out.

PEYTON: (Sits at the end of her bed.) Jake, (Pause) can you stay here again, tonight? (Pause) Just to sleep.

(Jake looks at her before dropping his things, nodding slightly.)

JAKE: I’ll come back after dinner. (He smiles. Peyton stands and hugs him.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – EVENING]

(Shot of an orange cup as Karen walks over and picks it up. The door opens and Andy enters.)

ANDY: I thought (Karen looks at him.) that since you wouldn’t answer my calls, maybe you’d been abducted or something. (Smiles)

KAREN: (Evasively) I assume your mother has an accent?

ANDY: (Confused) Ah… not to me but yeah.

KAREN: And you said you don’t have a sister.

ANDY: Just one loser brother. (Pause) What’s this about?

KAREN: (Puts the dirty dishes down.) I called you in New York; and a woman answered and said you were in the shower. (He looks down.) Now this may not be fair to you but with everyone lying to me lately, (Pause) who is she?

ANDY: Look, Karen, um… this is something that I’m not really proud of but-

KAREN: (Holds her hand up and cuts him off.) Tell you what – from now on; I’m the student you’re the professor… and I’ll see you in class(!) (Picks up the dishes and walks away.)

(Andy watches her and looks away.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – KITCHEN – EVENING]

(Haley puts a tart into a tub. The door opens and a smiling Nathan and Taylor enter.)

HALEY: Oh, nice, you guys finally decided to come home. (Puts a lid on the tub.)

NATHAN: (Shuts the door.) I left you a note. We went for a jog.

HALEY: To where – Atlanta?

TAYLOR: (Uncomfortably) I’m… gonna… go take a shower. (Excuses them, walking into the bathroom.)

HALEY: (Quietly to Nathan.) We are supposed to be working on our marriage.

NATHAN: At least you knew where I was.

HALEY: (Closes her eyes for a second.) This has to stop, Nathan. (He sighs.) I don’t wanna lose you and it’s obvious that we still have issues; only now it just feels like you’re avoiding me.

NATHAN: I’m not avoiding you!

HALEY: Then why are you spending so much time with Taylor?

NATHAN: (Surprised) Wha-are you threatened by her?

HALEY: (Turning to the refrigerator.) I don’t trust her.

(Nathan looks down, sighs and nods.)

CUT TO:



[INT. ANNA AND FELIX’S HOUSE – FELIX’S BEDROOM – EVENING]

(Felix is sitting at his desk, writing. Brooke enters, closes the door and crosses her arms.)

FELIX: Whoa girl, you look happy.

BROOKE: (Walks to him, not smiling.) I can’t keep this. (Holds out the necklace that he gave her.)

(Felix takes it. Close-up of the necklace.)

FELIX: Why not?

BROOKE: Because my mom married my dad for his money and you see how well that worked out.

FELIX: (Sits up from his reclining position.) You think that’s all this is?

BROOKE: I don’t wanna be like her. And you’re giving me nice gifts and buying me expensive meals and I don’t wanna do it anymore.

FELIX: You’re breaking up with me?

BROOKE: No(!) Just with your money. (Felix frowns.) I need to start feeling good about myself so I can start feeling good about us. OK?

FELIX: OK. (Nods)

(Brooke nods, crosses her arms and looks away.)

BROOKE: I really don’t wanna go home.

FELIX: (Stands) Spend the night with me.

BROOKE: (Tiredly) I’m not in the mood.

FELIX: So? Spend the night anyway.

BROOKE: (Smiles) …You really are full of surprises aren’t you?

(He hugs her.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton is in bed asleep. She turns and the camera pans to Jake. He’s sitting up in bed, looking at nothing.)

PEYTON: (Opens her eyes and looks at him.) Trouble sleeping?

JAKE: (Shakes his head slowly.) Just listening to you breathe. (Peyton laughs, embarrassed.) Been thinking about stuff. (She looks at him.) Alright Peyton, I gotta ask you – the other night, when I found you… that was a drug deal. (Peyton looks away.) Am I right? I mean, Lucas called me for a reason a-.

PEYTON: I-um… (Long pause. Jake waits.) I did coke with that guy… but it was… it was one time and… (Lamely) it was stupid. (Softly) I know.

JAKE: You’ve got so much going on, why would you need a crush like that?

PEYTON: (Pauses as she looks at him.) I was weak. (Jake closes his eyes and leans back. She shakes her head.) You don’t have to worry about me, Jake.

JAKE: I know. (Pause) (Looks at her.) But what if I want to?

(Peyton, smiles and looks away.)

CUT TO:



[INT. JULES’ HOUSE – FRONT DOOR – EVENING]

(Jules opens the door to Lucas, again. He’s standing there with a cut on his forehead.)

LUCAS: Hey, Jules.

JULES: Lucas, people are gonna start talking if you keep-

LUCAS: (Cuts her off.) You lied to me about how you know Dan. (Her smile falls.) I checked you out at the dealership.

JULES: (Sighs) Come inside, OK?

(Lucas walks in, slightly slowly due to his injury. Jules closes the door.)

FADE TO:



[INT. JULES’ HOUSE – DINING ROOM – EVENING]

(Lucas is sitting at the table.)

LUCAS: So, I know you paid cash for the car; which means, (Pause) there was no credit check.

(Jules sighs and looks down.)

JULES: Bout two years ago, I was engaged to this guy. (Pause) (Smiles) I was crazy about him; even after he hit me a few times. I thought it wasn’t gonna happen again… until he put me in the hospital for two weeks. He disappeared after that and… my welcome home present was finding out that I was over a hundred and fifty thousand dollars in debt; with no way to pay the medical bills. (Walks forward.) I was beyond desperate, Lucas. (Pause) So I posted an add on this website; saying I’d do anything, legal, for money.

LUCAS: (Knowingly) And Dan answered.

JULES: Said he’d help me out. He started paying my medical bills.

(Lucas sighs, shakes his head and looks away.)

LUCAS: So, (Pause) what did he ask you to do?

JULES: (Miserably) Make Keith fall in love with me. (Pause) Then break his heart.

(Lucas can’t deal. He shakes his head, looks down and sighs, rubbing his head.)

JULES: I tried to tell Dan that I wasn’t gonna go through with it but its too late. (He looks up.) I never though I was gonna fall in love with Keith. (He looks at her disbelievingly.) But I did, Lucas. You have to believe me; I love him(!)

(Lucas doesn’t believe her.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. SAWYER RSIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton wakes up, the place beside her, on the bed, is empty. She looks forward, soberly.)

PEYTON: Thought I was having a… (Jake’s shoving his things into a bag.) bad dream only to wake up and find out its real. (Smiles) But, I know that you have to go.

JAKE: Last night, you said you were feeling weak. Well here, (Picks something up.) let me show you something I use when I’m feeling weak. (Hands her a piece of paper, folded into eighths. She begins to open it.) ‘If my hopes could bring you home, you and Jenny would be with me now’. (Continues to pack.)

PEYTON: (Grinning) It’s the first email I sent you? (Smiles and opens it.)

JAKE: It’s like, I’d be working one of those jobs or… (Shakes his head.) feeling like I was gonna be on the run forever and I would-I’d read those words and… it’s like this sudden calm… would wash over me. (Peyton looks away.) You’re so strong, Peyton. (Shakes his head.) You don’t even know it. I mean, you got me through some pretty dark days. (Nods) And… I’ve been thinking that, if I can get all that… from some words on a piece of paper… just imagine what it would be like to have the real thing every day. (Peyton gapes and smiles.) I’m just-I’m tired of running, Peyton; come with me, let’s bring Jenny back home. (Nods)

PEYTON: (Disbelieving) Yeah?

JAKE: Yeah. (Nods)

PEYTON: (Nods happily.) Yeah. (Laughs)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Haley snatches Taylor’s things off the table.)

TAYLOR: (Wakes up.) What are you doing?

HALEY: I’m helping you pack(!)

TAYLOR: (Sits up.) Am I packing? (Haley dumps her things into a bag.)

HALEY: That’s where I’m sending you; packing. (Picks up more of Taylor’s things.)

TAYLOR: (Takes the covers off her legs.) Wait a minute, Haley.

HALEY: You know what; complain window is close, OK? It’s time for you to go back to school.

TAYLOR: I’m… done with school.

HALEY: Well, I’m sorry. I need to be here, working on saving my marriage and you’re getting in the way(!)

TAYLOR: I need a few days to figure things out.

HALEY: A few days is gonna turn into a few weeks. I know you, Taylor. By then, it might be too late for Nathan and me.

NATHAN: (o.s) We have to let her stay, Haley. (Nathan is leaning against the wall, watching them. Both girls look at him.) (Close-up of Nathan.) She’s family.

(Haley looks heavenward and shakes her head.)

NATHAN: Just until you figure out what you’re gonna do, alright?

TAYLOR: (Smiles gratefully and nods.) Sure. Thanks, Nathan.

(Nathan looks at Haley. She’s very close to glaring.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL COLLEGE – BUSINESS 101 – DAY]

(Andy enters the classroom. Karen is sitting in her seat. They exchange uncomfortable looks.)

ANDY: Today, we’re gonna pick up with managerial ethics; where we left off just before my trip. (Looks at Karen, scratches his head and picks up a piece of chalk to write on the greenboard. He writes ‘ETHICS’ in block capitals.) (Pause) Actually, no, (Drops the chalk.) change of plan, forget that. Who can tell me the word that I wrote on the board on the first day?

(Karen looks down.)

ANDY: Karen?

KAREN: (Looks up and says, reservedly.) Greed.

ANDY: That’s right. It’s a motivating factor in business, religion, politics. (Pause) I mean, I know it sure as hell motivated me. (Pause) Or it used to. Three years ago, I was barrelling along in my SUV, on my way to yet another meeting with yet another financial group. At that point in time, my liquid assets totalled around thirty-one million. On my cell I had a broker… who could have, uh, pushed my net-worth up by another quarter of a million. (Pause) And I was so on my game this day. I mean, I was saying all the right things; I was turning all the right screws… when, um… (Looks down and sighs.) I didn’t even see her – until I got out of the car. (Karen looks at him, comprehending.) By that time, she was lying in a-in a pretty impossible angle and there was… so much blood that I-I was sure that I’d killed her.

(Karen blinks and looks down.)

ANDY: But she survived. Her name is Miriam… and, uh, (Sighs) she’s gonna carry that accident around with her forever. (Pause) As will I.

(Everyone’s looking at him.)

ANDY: Since then, I’ve tried to do right by her and… twice a year, (Pause) I visit her and her son. To make sure they’re OK. And some people say that I do that out of guilt; that may be but… there’s another reason that I do it; I do it to remind myself that in this life, (Pause) there’s a point when enough’s enough. (Nods at Karen.) Now if you’re haggling over money that you don’t even need; enough’s enough. (Pause) Just… believe me on that.

(He looks at Karen one last time before walking behind his desk.)

ANDY: So, if you’ll still have me, um… managerial ethics.

(Camera zooms in Karen’s solemn face.)

CUT TO:



[EXT. SAWYER RESIDENCE – SIDEWALK – DAY]

(Jake puts his bag into Peyton’s car.)

JAKE: Tunes for the road?

PEYTON: Yep, right (Pulls out a CD.) here(!)

JAKE: You got your bag?

PEYTON: In the trunk!

JAKE: Beef jerky? (He gets behind the wheel. Peyton stares, open-mouthed.) Oh, come on, you can’t have a road trip without beef jerky. (Shuts the door.) You’re buying.

PEYTON: OK, how bout, (Pulls her mastercard out.) I got my debit card; we’ll just stop at the first truck stop!

JAKE: Now we’re talking. (Peyton gets in.) Top up or top down?

PEYTON: (Smiles) Down. (Takes her bag off.) I don’t think it’s gonna rain today.

(She smiles and Jake starts the car. They drive off.)

CUT TO:



[EXT. KAREN’S CAFÉ (STOCK) – DAY]

CUT TO:


FOCUS TO:

[INT. KAREN’S CAFÉ – COUNTER – DAY]

(Deb is sitting at the bar, waiting for Karen. She turns when Karen enters.)

DEB: I know you have no reason to believe anything I say, but, I feel awful about this, Karen. (Pause) Our friendship has gotten me through some pretty dark days. I never meant to betray that. But… I can have my lawyer drop off the papers to dissolve our partnership, if that’s what you want.

KAREN: (Shakes her head and smiles.) It isn’t, Deb. Just… please don’t lie to me again.

(Deb smiles.)

CUT TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(High angle shot of Lucas who is playing basketball by himself. The ball misses and he runs for it.)

ANNA: (o.s) Felix told me what happened. (She walks into the shot.)

LUCAS: (Scoffs) I’ll live.

ANNA: I kind of owe you the biggest apology in the world, Lucas.

LUCAS: (Confused) Me?

ANNA: Yeah. (Pause) Coz, um… I’ve been blaming a lot of stuff on you that isn’t your fault. (Lucas inclines his head.) The last place we lived, the all-girls school I went to, there were these… rumours that got started and… (Breathes deeply.) my family found out and… I made a big deal out of it all… and we moved. Felix was pissed at me because of that. (Sighs) But the thing is, Lucas, those rumours, weren’t just rumours. (Looks away.) They were true.

LUCAS: What were the rumours?

ANNA: That I like girls. (Looks away.) You’re the first person I have ever said those words to out loud. (She’s clearly upset.)

LUCAS: OK.

ANNA: (There are tears in her eyes.) I mean, I’m into guys too so its a-it’s kind of confusing and… I guess I put all my hopes on you; (Shakes her head.) which wasn’t fair. (Lucas looks away, smiling humourlessly.) I thought since… you liked me and I liked you, maybe… that would make it go away. (Lucas smiles at her.) Until you broke things off and then… there I was – right back where I started. (Lucas can’t take all of the information he’s been getting today.) I’m not proud of it but that’s why I was mad at you. Only I guess I was really mad at myself.

LUCAS: Wow, huh, this is a new one.

ANNA: I’m not ready for people to know; especially Felix(!)

LUCAS: (Sincerely) I won’t say anything.

ANNA: (Smiles) Thanks. (He nods.) And, I won’t say anything about you and Brooke.

LUCAS: (Busted) What about me and Brooke?

ANNA: (Smiles knowingly.) She’s the girl you like, right? I mean, it’s kind of obvious.

LUCAS: (Trying to find the words.) …I thought I was cooler than that.

ANNA: Well, apparently not(!)

LUCAS: (Smiles at her and nods.) Come here. (He walks over and hugs her. He still can’t believe it.)

FADE TO:



[EXT. THE ROAD – PEYTON’S CAR – EVENING]

(Peyton is asleep again. Jake is driving. Peyton moves over and rests her head on his shoulder. Jake looks at her a beat before looking back at the road and smiling.)

FADE TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – DAY]

(Brooke is looking through some of her snapshots of Peyton and herself and smiling. Felix comes up behind her.)

FELIX: I want you to have this. (Puts the necklace around her neck.)

BROOKE: Felix-

FELIX: (Talks to her through the mirror.) It’s a gift. It’s not a payment. And I didn’t buy it for you as much as I bought it for me. (Rubs her shoulders.) Coz seeing you wear it makes me happy. (Brooke smiles reluctantly. Felix rubs her shoulders again.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL COLLEGE – ANDY’S OFFICE – DAY]

(Andy is sitting at his desk, typing onto his laptop. Karen walks up, knocks on the door, holding a brown bag from her café. Andy looks up.)

KAREN: (Holds the bag up.) Sandwiches?

(Andy puts his pen down and stands.)

KAREN: You like crow? Coz I’ve been craving it lately.

ANDY: (Laughs) Don’t worry about it. It’s about time I owned up to my mistakes.

KAREN: (Smiles) Me too. (She takes a sandwich out and gives it to him.)

ANDY: (Accepts it.) This isn’t really crow, I hope.

KAREN: (Takes her own out.) Turkey with Swiss. (Smiles) Apologies on the side.

(Andy laughs and they sit down with their respective sandwiches. He takes his out and smiles at her.)

FADE TO:

 

[EXT. KEITH’S APARTMENT – DOORSTEP – EVENING]

(Keith opens the door to Lucas; in a suit.)

KEITH: Hey(!)

LUCAS: Keith, uh, can I talk to you?

KEITH: Sure. (Steps aside to show Jules on the couch.) Come on in.

LUCAS: You know, um, (Stops when he sees her. Jules’ smile falls.) did I happen to leave my… MP3 player here?

KEITH: Uh, no, haven’t seen it.

LUCAS: (Still looking at Jules.) Right, um…

KEITH: Oh, what, you wanna come in and hang out?

(Jules knows why Lucas’ really there.)

LUCAS: No, I’m OK. See ya. (Turns and leaves.)

(Keith turns to Jules who just smiles stiffly at him. Keith closes the door.)

FADE TO:

 

[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – OUTSIDE – DAY]

(Students walk around outside before the start of school. A couple holding hands walk by in slow motion. Anna watches them. Lucas walks up to her, looking at them too.)

LUCAS: Feeling left out?

ANNA: A little.

LUCAS: Well, you wanna be left out together? (Holds his arm out.)

(Anna smiles and takes his arm. They walk down together.)

FADE TO:

 

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – KITCHEN – DAY]

(Nathan is sitting at the worktop, on the laptop. Haley is working away at the counter and Taylor is in the bathroom, the door is open. She wipes steam off of a part of the mirror and watches Nathan through it. He looks up and she smiles. He stares for a moment.)

NATHAN: (To Haley.) Hey, uh, do you need some help?

HALEY: (Looks back and nods.) Yeah, sure.

(Nathan nods, looks back at Taylor once more time before heading over to his wife. She hands him a spoon, they kiss and the camera zooms out slowly.)

Kikavu ?

Au total, 113 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Siobhan62 
Avant-hier vers 20h

Lyfaen 
28.09.2017 vers 09h

brulan08 
23.09.2017 vers 09h

Benmart 
18.09.2017 vers 00h

Sakasen 
06.09.2017 vers 17h

mpjuan06 
19.08.2017 vers 12h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...


Tirage au sort le 28/10 | Participation gratuite

Vente Flash HypnoCard McGee, mardi 24 octobre entre 18h et 22h !
Mardi 24/10 entre 18h et 22h | Teaser YouTube

Activité récente

Le pendu
Aujourd'hui à 14:09

Survivor
Aujourd'hui à 14:07

Musiques
23.09.2017

Craig Sheffer
Aujourd'hui à 13:55

Entre gars
Aujourd'hui à 13:55

Bethany Joy Lenz
Hier à 12:00

iZombie
Hier à 12:00

En groupe
18.10.2017

Robert Buckley
18.10.2017

Actualités
Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic

Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic
Shantel VanSanten était présente lors de l'événement Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic le 14...

Austin dans The Walking Dead

Austin dans The Walking Dead
Austin Nichols est devenu depuis quelques temps maintenant, l'un des personnages de la série The...

Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic

Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic
Sophia Bush était présente lors de l'événement Eighth Annual Veuve Clicquot Polo Classic le 14...

amfAR Gala Los Angeles 2017

amfAR Gala Los Angeles 2017
Sophia Bush était présente lors de la soirée amfAR Gala Los Angeles 2017 le 13 octobre 2017 au Ron...

Live Unforgettable Dinner Series

Live Unforgettable Dinner Series
Sophia Bush était présent lors du Live Unforgettable Dinner Series le 12 octobre 2017 au Waldorf...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Téléchargement
HypnoChat

Supersympa (21:39)

Manque plus que la chouette^^

cordelia (21:40)

exactement et c'edst

cordelia (21:40)

est partit

Supersympa (21:40)

Ou le rat, ou le crapaud^^

cordelia (21:40)

sauf que j'ai peur de voler

Misty (21:41)

Tu peux prendre le train aussi

Supersympa (21:41)

De voler ou de l'atterrissage ?^^

Supersympa (21:44)

Moi, je pourrai pas voler sur un balai : j'ai peur du vide. Mais j'ai pas peur en avion^^

Misty (21:46)

Il ne faut pas regarder en bas sur un balai, il y a de quoi perdre l'équilibre

Supersympa (21:48)

Même sans regarder, je panique rien qu'en sachant que je suis au dessus du vide.

cordelia (21:57)

ouais moi ca me le fais en pensant a la terre vu qu'il y'a rien dessous --* un truc chelou avant j'avais pas peur de l'univers ca m'est venu d'un coup

Supersympa (22:05)

Houla ! Le tueur de l'épisode 12X16 est un vrai barjot (en même temps, ils le sont tous^^) : ils brisent les os de ses victimes...

cordelia (22:10)

beurk

Supersympa (22:11)

Regarde pas Cordy, c'est pas pour toi^^

cordelia (22:12)

oui ca c'est sur

Marcus1971 (02:36)

salut je suis nouveau ici...est ce possible de regarder une série qui n'est pas encore a l'affiche...merci

CastleBeck (06:05)

Bonjour Marcus, Il est impossible de regarder des séries sur le site HypnoSeries. Tu peux toutefois y trouver de nombreuses infos.

Visiteur 4494292 (09:45)

Message supprimé par Locksley

Locksley (10:04)

7588

Supersympa (16:33)

Bonjour z'à toutes z'et à tous !

CastleBeck (14:44)

Supersympa, tu trouvais ton Z sous-utilisé? Tu voulais lui donner du boulot? Bien le bonjour à toi!

CastleBeck (14:44)

Bon week-end les gens

Supersympa (15:59)

Bonjour z'à toutes z'et à tous !^^

Zorrino (16:08)

slt

Supersympa (16:09)

Ca va ?

Zorrino (16:09)

oui et toi

Supersympa (16:10)

Un peu en colère : j'ai découvert que TF1 a cédé les droits de diffusion d'Arrow à Netflix.

Zorrino (16:12)

ok

Supersympa (17:13)

Salut Castle. Pour répondre à ta question par rapport à ces fameux Z, c'est juste Canteloup qui imite Macron^^

CastleBeck (13:56)

Euh... tu m'as perdue avec ce Canteloup...

Flora12 (22:31)

Avec quelques jours de retard, le calendrier d'Octobre du quartier Revenge est enfin disponible, n'hésitez pas à passer le voir.

Locksley (09:46)

Après avoir enfin baptisé le fils de Robin et Marian, le quartier Robin des Bois vous propose un nouveau sondage ouvert à tous !

Locksley (09:47)

On lira avec plaisir vos propositions Bonne journée à tous !

byoann (18:39)

Bonjour à tous, le shérif de Nottingham a une nouvelle cible : Djaq. Venez sur le quartier de Robin des Bois et...

byoann (18:40)

Donnez-nous votre avis sur la photo du mois A bientôt

James723 (22:40)

Hello, les jeux reviennent sur les quartiers Brothers & Sisters, Joey, Edgemont et Malcolm. Venez y participer, je vous attend

Sevnol (16:36)

Bonjour à tous ! Des nouveaux sondages sont disponibles sur les quartiers Devious Maids et CSI NY. Merci d'avance pour vos votes

CastleBeck (17:06)

Halloween est à l'honneur pour le nouveau sondage du quartier Castle. N'hésitez pas y voter. Bon aprem

Locksley (17:42)

Avec notre nouveau jeu HypnoChance, vous pouvez gagner un coffret DVD S1 ou un roman Poldark !

Locksley (17:44)

Votre cadeau se trouve peut-être derrière un petit clic... Participez au jeu ! Infos en haut du menu Bonne chance !

cinto (18:34)

Quel acteur ou actrice pourrait intégrer Queer As folk ? Merci de voter au sondage Queer As Folk...ça fera plaisir!

chrismaz66 (13:05)

A voté ? un petit clin aux sondages House, Torchwood et Kaamelott ça mange pas de pain et ça fait aussi plaisir. Belle journée à tous ?

chrismaz66 (10:10)

Désolée pour les points d'interrogation qui n'ont rien à faire là, j'écrivais depuis mon phone et les smileys ne passent pas ;-)

chrismaz66 (10:11)

Petit clic aux sondages House et Torchwood pliz, pas besoin de connaître, un petit coucou, merci

kazmaone (13:50)

Terminator a besoin de vos votes à son sondage spécial design ! Pas besoin de connaître la série ! ^^ Merci d'avance aux votants !

choup37 (12:27)

Photo du mois, survivor et jeux sur DW, Merlin, Kaamelott ou Musketeers ^^

choup37 (12:28)

Les quizz spécial Moffat sont toujours en cours sur Doctor Who, venez découvrir l'animation spécialement organisée à l'occasion de son départ

Rejoins-nous sur HypnoChat

L'inscription au site n'est pas obligatoire mais te permet de changer ton pseudo